Eenvoud: nieuwe marketingtrend?
Mensen willen eenvoudig toepasbare technologie, aldus Philips. En ja: de nieuwe reclameslogan van Philips, Sense & Simplicity, heeft het merk veel goed gedaan. Philips zocht met deze slogan naar een nieuwe merkpositionering die wereldwijd herkend wordt. Want Philips was geen sterk merk. Het werd in de ene afzetmarkt gezien als leverancier van consumentenelektronica, in de andere als specialist op het vlak van medische of andere systemen.
Verwonderlijk is de focus op eenvoud niet. Consumenten klagen al sinds mensenheugenis over de complexiteit van technologie. Onleesbare handleidingen, apparaten met tientallen features die nooit worden gebruikt, apparaten die niet compatible zijn met andere apparaten enzovoort. Zo’n 30 procent van alle thuisnetwerkproducten wordt teruggebracht omdat de koper ze niet aangesloten krijgt. En 48 procent van de mensen stelt de aankoop van een digitale camera uit omdat ze zo’n camera te ingewikkeld vinden. De eenvoudclaim is weliswaar al eerder gebruikt - door Hewlett-Packard en Honda (‘Honda. We make it simple’) - maar doet het dus weer goed.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Is de consument al het marketinggeweld een beetje moe?
bron: Direkt Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid