Overslaan en naar de inhoud gaan

Eenvoud: nieuwe marketingtrend?

Het propageren van eenvoud lijkt wel een nieuwe marketingtrend. E-Plus, Apple én Philips hebben er succes mee.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mensen willen eenvoudig toepasbare technologie, aldus Philips. En ja: de nieuwe reclameslogan van Philips, Sense & Simplicity, heeft het merk veel goed gedaan. Philips zocht met deze slogan naar een nieuwe merkpositionering die wereldwijd herkend wordt. Want Philips was geen sterk merk. Het werd in de ene afzetmarkt gezien als leverancier van consumentenelektronica, in de andere als specialist op het vlak van medische of andere systemen.

related partner content for mobile comes here

Verwonderlijk is de focus op eenvoud niet. Consumenten klagen al sinds mensenheugenis over de complexiteit van technologie. Onleesbare handleidingen, apparaten met tientallen features die nooit worden gebruikt, apparaten die niet compatible zijn met andere apparaten enzovoort. Zo’n 30 procent van alle thuisnetwerkproducten wordt teruggebracht omdat de koper ze niet aangesloten krijgt. En 48 procent van de mensen stelt de aankoop van een digitale camera uit omdat ze zo’n camera te ingewikkeld vinden. De eenvoudclaim is weliswaar al eerder gebruikt - door Hewlett-Packard en Honda (‘Honda. We make it simple’) - maar doet het dus weer goed.

Is de consument al het marketinggeweld een beetje moe?
bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in