Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe poll: is het goed dat Mine wordt geschrapt?

De uitslag van de poll van deze week: Marketing heeft niet te lijden onder de uitverkoop van Nederlandse bedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We vroegen de bezoekers van MolBlog of lokale marketing het kind van de rekening wordt nu steeds meer Nederlandse bedrijven in buitenlandse handen vallen. Danone koopt Numico (vroeger Nutricia) en ABN Amro en tal van andere bedrijven overkomt hetzelfde: ze verdwijnen in buitenlandse handen. Is dat wel goed voor marketing?

related partner content for mobile comes here

De meerderheid, 76 procent, denkt dat lokale marketing niet in gevaar komt. Onzin!

24 procent is het wel met de stelling eens.

In totaal stemden 201 bezoekers.

De nieuwe stelling gaat over het schrappen van 's merk Mine. Baptiest Coopmans was er in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing duidelijk over: KPN moet keuzes maken in de proposities en merken. Zaken moeten simpeler. Dus KPN's portfolio moet kleiner.

Dat betekent dat een submerk als Mine moet verdwijnen. Coopmans: 'In dit veld moeten merken vehikels zijn om proposities over te brengen.'

Wat vinden jullie? Heeft Baptiest gelijk? Zal het KPN lukken om met een focus op producten en diensten nu wel meer kastjes te verkopen? Het is een beetje kip en ei, zegt hij namelijk in hetzelfde interview: 'Op het moment dat je consumenten hebt, kun je unieke diensten gaan aanbieden. Maar we hebben daarvoor partners nodig en die willen pas instappen als we genoeg bereik hebben...'

Stem nu!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in