Nieuwe poll: is het goed dat Mine wordt geschrapt?
We vroegen de bezoekers van MolBlog of lokale marketing het kind van de rekening wordt nu steeds meer Nederlandse bedrijven in buitenlandse handen vallen. Danone koopt Numico (vroeger Nutricia) en ABN Amro en tal van andere bedrijven overkomt hetzelfde: ze verdwijnen in buitenlandse handen. Is dat wel goed voor marketing?
De meerderheid, 76 procent, denkt dat lokale marketing niet in gevaar komt. Onzin!
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis24 procent is het wel met de stelling eens.
In totaal stemden 201 bezoekers.
De nieuwe stelling gaat over het schrappen van KPN's merk Mine. Baptiest Coopmans was er in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing duidelijk over: KPN moet keuzes maken in de proposities en merken. Zaken moeten simpeler. Dus KPN's portfolio moet kleiner.
Dat betekent dat een submerk als Mine moet verdwijnen. Coopmans: 'In dit veld moeten merken vehikels zijn om proposities over te brengen.'
Wat vinden jullie? Heeft Baptiest gelijk? Zal het KPN lukken om met een focus op producten en diensten nu wel meer kastjes te verkopen? Het is een beetje kip en ei, zegt hij namelijk in hetzelfde interview: 'Op het moment dat je consumenten hebt, kun je unieke diensten gaan aanbieden. Maar we hebben daarvoor partners nodig en die willen pas instappen als we genoeg bereik hebben...'
Stem nu!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid