Overslaan en naar de inhoud gaan

'Gratis kranten kwalitatief goed'

Nederlandse krantenlezers waarderen de gratis kranten als kwalitatief goed. Metro heeft de grootste naamsbekendheid, gevolgd door Spits.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een online onderzoek uitgevoerd door Daphne Communication Management in opdracht van Dag onder 1.015 mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 16-64 jaar.

related partner content for mobile comes here

Met betrekking tot gratis kranten geeft 73 procent van de ondervraagden aan gratis kranten als kwalitatief goed te beschouwen, 25 procent beoordeelt gratis kranten als goed, maar net iets minder dan betaalde dagbladen. Slechts 2 procent is van mening dat gratis kranten geen kwaliteit kunnen bieden.

Metro geniet de grootste spontane merkbekendheid met 79 procent gevolgd door Spits met 77 procent. Dag heeft een naamsbekendheid van 31 procent en De Pers 16 procent.

Op de vraag welke van de gratis kranten wordt gepakt als deze alle vier tegelijkertijd worden uitgedeeld, staat Metro bovenaan met 70 procent. Hierna volgt Spits met 68 procent, Dag met 31 procent en De Pers met 27 procent.

Uit de Dagblad Monitor 2007 van Newcom Research & Consultancy bleek vorige week dat gratis kranten minder positief worden gewaardeerd dan betaalde kranten. Sp!ts (6,8), Metro (6,9) en De Pers (7) doen het aardig, maar Dag kwam daarin niet verder dan een 5,9.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in