'Gratis kranten kwalitatief goed'


Dat blijkt uit een online onderzoek uitgevoerd door Daphne Communication Management in opdracht van Dag onder 1.015 mannen en vrouwen in de leeftijdscategorie 16-64 jaar.
Met betrekking tot gratis kranten geeft 73 procent van de ondervraagden aan gratis kranten als kwalitatief goed te beschouwen, 25 procent beoordeelt gratis kranten als goed, maar net iets minder dan betaalde dagbladen. Slechts 2 procent is van mening dat gratis kranten geen kwaliteit kunnen bieden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMetro geniet de grootste spontane merkbekendheid met 79 procent gevolgd door Spits met 77 procent. Dag heeft een naamsbekendheid van 31 procent en De Pers 16 procent.
Op de vraag welke van de gratis kranten wordt gepakt als deze alle vier tegelijkertijd worden uitgedeeld, staat Metro bovenaan met 70 procent. Hierna volgt Spits met 68 procent, Dag met 31 procent en De Pers met 27 procent.
Uit de Dagblad Monitor 2007 van Newcom Research & Consultancy bleek vorige week dat gratis kranten minder positief worden gewaardeerd dan betaalde kranten. Sp!ts (6,8), Metro (6,9) en De Pers (7) doen het aardig, maar Dag kwam daarin niet verder dan een 5,9.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid