Marketeers zetten internet nog te weinig in, ondanks opgedane onlinekennis
Tijdschrift voor Marketing vroeg aan interactieve marketingcommunicatiebureaus wat ze nu eigenlijk van de onlinekennis van hun klanten vinden en vergeleek de antwoorden.
De meeste respondenten vinden dat hun klanten zeker hebben bijgeleerd over internet, maar het niveau verschilt. Marketeers zetten echter onlinemiddelen nog te beperkt in.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet hele artikel, voorzien van een uitgebreide lijst van interactieve bureaus, is terug te vinden in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat morgen op de mat valt. Een samenvatting is hier alvast te vinden.
Hier een (zeer) kleine greep uit de reacties:
'De kennis van onze klanten varieert, maar is gemiddeld redelijk hoog. Maar over het algemeen valt de beperkte kennis van de mogelijkheden van online-adverteren op. De meeste adverteerders zijn nog steeds aan het pionieren of ze blijven in de inzet van onlinemiddelen erg aan de oppervlakte.'
'Interactieve communicatie is vaak 'erbij' en krijgt niet de aandacht die het zou moeten krijgen.'
Conclusie: Bureaus merken dat hun klanten bijleren, al verschilt het per klant. Op zich positief, maar nu moet de klant de opgedane kennis in de praktijk gaan toepassen...
Morgen valt Tijdschrift voor Marketing op de mat, met daarin de uitkomsten van de Grote Marketing Enquete 2007.
'ns kijken of de ondervraagde marketeers dit ook van plan zijn...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid