Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers zetten internet nog te weinig in, ondanks opgedane onlinekennis

Tijdschrift voor Marketing vroeg aan interactieve marketingcommunicatiebureaus wat ze nu eigenlijk van de onlinekennis van hun klanten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

vroeg aan interactieve marketingcommunicatiebureaus wat ze nu eigenlijk van de onlinekennis van hun klanten vinden en vergeleek de antwoorden.

related partner content for mobile comes here

De meeste respondenten vinden dat hun klanten zeker hebben bijgeleerd over internet, maar het niveau verschilt. Marketeers zetten echter onlinemiddelen nog te beperkt in.

Het hele artikel, voorzien van een uitgebreide lijst van interactieve bureaus, is terug te vinden in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat morgen op de mat valt. Een samenvatting is hier .

Hier een (zeer) kleine greep uit de reacties:

'De kennis van onze klanten varieert, maar is gemiddeld redelijk hoog. Maar over het algemeen valt de beperkte kennis van de mogelijkheden van online-adverteren op. De meeste adverteerders zijn nog steeds aan het pionieren of ze blijven in de inzet van onlinemiddelen erg aan de oppervlakte.'

'Interactieve communicatie is vaak 'erbij' en krijgt niet de aandacht die het zou moeten krijgen.'

Conclusie: Bureaus merken dat hun klanten bijleren, al verschilt het per klant. Op zich positief, maar nu moet de klant de opgedane kennis in de praktijk gaan toepassen...
Morgen valt Tijdschrift voor Marketing op de mat, met daarin de uitkomsten van de Grote Marketing Enquete 2007.
'ns kijken of de ondervraagde marketeers dit ook van plan zijn...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in