Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders bedenken onderwerp Sire-campagne

Met haar jubileumcampagne ‘U mag het zeggen’ roept Sire (Stichting Ideële Reclame) vanaf vandaag Nederlanders op hun maatschappelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek dat is uitgevoerd door Trendbox op verzoek van het jubilerende (40-jarige) Sire blijkt dat een grote meerderheid (86 pct) van de Nederlanders het afgelopen jaar activiteiten heeft verricht die duiden op maatschappelijke betrokkenheid. Maar we weten dit niet van elkaar. Daarom vindt slechts 20 pct de gemiddelde Nederlander daadwerkelijk maatschappelijk betrokken.

related partner content for mobile comes here

Sire wil met de campagne daar iets aan doen. ‘Sire draait hiermee voor één keer de rollen om door burgers te betrekken bij het werk van de stichting. We willen laten zien dat het absoluut nuttig is om maatschappelijk relevante onderbelichte onderwerpen op de publieke agenda te zetten’, zegt directeur Adri de Vries.

Op het interactieve digitale platform, te vinden op de , kan iedereen een maatschappelijk onderbelicht onderwerp aandragen of een stem uitbrengen op een onderwerp. Of iemand zich nou druk maakt over het milieu, de naschoolse opvang of de gezondheidszorg, de website dient als platform voor ieders zorg.

Uit de vijf thema’s die de meeste stemmen krijgen, kiest een jury van media- en communicatieprofessionals het thema voor de nieuwe Sire-campagne in 2008. De burger wordt geactiveerd via advertenties in kranten, tijdschriften en huis-aan-huisbladen, radio- en tv-commercials en outdoor reclame.

De campagne loopt van 14 augustus tot 25 september 2007.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in