Nederlanders bedenken onderwerp Sire-campagne


Uit onderzoek dat is uitgevoerd door Trendbox op verzoek van het jubilerende (40-jarige) Sire blijkt dat een grote meerderheid (86 pct) van de Nederlanders het afgelopen jaar activiteiten heeft verricht die duiden op maatschappelijke betrokkenheid. Maar we weten dit niet van elkaar. Daarom vindt slechts 20 pct de gemiddelde Nederlander daadwerkelijk maatschappelijk betrokken.
Sire wil met de campagne daar iets aan doen. ‘Sire draait hiermee voor één keer de rollen om door burgers te betrekken bij het werk van de stichting. We willen laten zien dat het absoluut nuttig is om maatschappelijk relevante onderbelichte onderwerpen op de publieke agenda te zetten’, zegt directeur Adri de Vries.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp het interactieve digitale platform, te vinden op de Sire-site, kan iedereen een maatschappelijk onderbelicht onderwerp aandragen of een stem uitbrengen op een onderwerp. Of iemand zich nou druk maakt over het milieu, de naschoolse opvang of de gezondheidszorg, de website dient als platform voor ieders zorg.
Uit de vijf thema’s die de meeste stemmen krijgen, kiest een jury van media- en communicatieprofessionals het thema voor de nieuwe Sire-campagne in 2008. De burger wordt geactiveerd via advertenties in kranten, tijdschriften en huis-aan-huisbladen, radio- en tv-commercials en outdoor reclame.
De campagne loopt van 14 augustus tot 25 september 2007.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid