Overslaan en naar de inhoud gaan

Interesse kabelbedrijven in frequenties mobiele communicatie

Het ministerie van Economische Zaken veilt binnenkort opnieuw frequenties voor mobiele communicatie. Grote en kleine telecomaanbieders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het AD. Het gaat bij deze veiling niet om de opbrengst, maar om het aantrekken van zoveel mogelijk innovatieve aanbieders. Wimax staat voor Worldwide Interoperability for Microwave Acces. Het gaat om hoge frequenties (2,6 GHz) die geschikt zijn voor draadloze toepassingen met een kort bereik.
Kabelaars zien Wimax als aanvulling op de al bestaande vormen van draadloze communicatie. Zo kan met een Wimax-frequentie op een terras met een laptop draadloos worden gesurft. Nokia en Motorola zeggen volgend jaar te komen met mobieltjes die bellen over Wimax.

related partner content for mobile comes here

De Opta en de NMa houden de veiling in de gaten, omdat er sprake is van een ongelijk speelveld. De twee toezichthouders - telecommunicatie en vrije marktwerking - hebben gewaarschuwd dat er partijen kunnen zijn die alleen om strategische redenen meedoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in