Liever gamen dan op Youtube


Zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse bureau Parks Associates. Het bureau vond dat 34 procent van de volwassen internetgebruikers minstens eenmaal per week online spellen speelt en dat is meer dan de 29 procent die in die periode naar korte videoclips kijkt. 19 procent hangt minstens eenmaal per week rond in social networks.
Echter: het bekijken van video’s wordt veel leuker gevonden dan het spelen van een ‘casual game’. Het aantal mensen dat namelijk naar video’s kijkt, groeide in het tweede kwartaal van 2007 met 123 procent ten opzichte van vorig jaar, het percentage gamers groeide met 79 procent. Het percentage social networkgebruikers steeg met 46 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGamingsites hebben echter wel een groot voordeel ten opzichte van social networks, aldus de onderzoekers; de meeste sites hanteren namelijk een businessmodel dat niet volledig afhankelijk is van online advertentie-inkomsten, zoals dat wel het geval is bij social networksites.
Toch kan de gamingindustrie de toenemende concurrentie niet negeren; volgens de onderzoekers moeten ze hun inkomstenstromen eens goed onder de loep nemen. Zo kunnen de meeste gamesites veel meer geld verdienen aan de al ingesshreven spelers, en moet men fanatieker op zoek naar nieuwe spelers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid