Overslaan en naar de inhoud gaan

Liever gamen dan op Youtube

Ondanks de mateloze populariteit van social networksites als Youtube en Facebook spelen de meeste volwassenen nog steeds het liefste een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse bureau . Het bureau vond dat 34 procent van de volwassen internetgebruikers minstens eenmaal per week online spellen speelt en dat is meer dan de 29 procent die in die periode naar korte videoclips kijkt. 19 procent hangt minstens eenmaal per week rond in social networks.

related partner content for mobile comes here

Echter: het bekijken van video’s wordt veel leuker gevonden dan het spelen van een ‘casual game’. Het aantal mensen dat namelijk naar video’s kijkt, groeide in het tweede kwartaal van 2007 met 123 procent ten opzichte van vorig jaar, het percentage gamers groeide met 79 procent. Het percentage social networkgebruikers steeg met 46 procent.

Gamingsites hebben echter wel een groot voordeel ten opzichte van social networks, aldus de onderzoekers; de meeste sites hanteren namelijk een businessmodel dat niet volledig afhankelijk is van online advertentie-inkomsten, zoals dat wel het geval is bij social networksites.

Toch kan de gamingindustrie de toenemende concurrentie niet negeren; volgens de onderzoekers moeten ze hun inkomstenstromen eens goed onder de loep nemen. Zo kunnen de meeste gamesites veel meer geld verdienen aan de al ingesshreven spelers, en moet men fanatieker op zoek naar nieuwe spelers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in