Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv gaat als een speer

Ondanks negatieve berichten is televisie springlevend. Zo blijkt uit de cijfers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2006 bleef in Groot-Brittannië het aantal uren tv-kijken onder de meeste publieksgroepen gelijk. Bij sommige groepen was het zelfs hoger dan vijf of tien jaar geleden. Het aandeel van commerciële tv steeg naar historische hoogten, vooral onder jongere kijkersgroepen.

related partner content for mobile comes here

Ook tv-reclame brak records, met op een gemiddelde dag in Groot-Brittannië 2,2 miljard bekeken commercials. De digitale penetratie steeg tot ruim 77%. Dankzij geavanceerdere tv’s (flatscreen, breedbeeld, HD) wordt tv-reclame steeds indringender beleefd. En wederom bewees tv met de grote successen van Magners Cider en Marks & Spencer in 2006 zijn effectiviteit.

Ondanks al dit goede nieuws blijven de media in hun headlines somberen over de toekomst van tv. Dit lijkt vooral te wijten aan drie zaken:

  • de mythe dat de tijd die wordt besteed aan internet ten koste zou gaan van tv-tijd (internet en mobiele tv bieden juist nieuwe kansen);
  • de mediagewoonten van jonge mensen (ze kijken weliswaar anders maar niet minder tv);
  • de komst van de personal videorecorder (het netto-effect daarvan is juist dat mensen méér reclame zien).

bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in