Tv gaat als een speer


In 2006 bleef in Groot-Brittannië het aantal uren tv-kijken onder de meeste publieksgroepen gelijk. Bij sommige groepen was het zelfs hoger dan vijf of tien jaar geleden. Het aandeel van commerciële tv steeg naar historische hoogten, vooral onder jongere kijkersgroepen.
Ook tv-reclame brak records, met op een gemiddelde dag in Groot-Brittannië 2,2 miljard bekeken commercials. De digitale penetratie steeg tot ruim 77%. Dankzij geavanceerdere tv’s (flatscreen, breedbeeld, HD) wordt tv-reclame steeds indringender beleefd. En wederom bewees tv met de grote successen van Magners Cider en Marks & Spencer in 2006 zijn effectiviteit.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOndanks al dit goede nieuws blijven de media in hun headlines somberen over de toekomst van tv. Dit lijkt vooral te wijten aan drie zaken:
- de mythe dat de tijd die wordt besteed aan internet ten koste zou gaan van tv-tijd (internet en mobiele tv bieden juist nieuwe kansen);
- de mediagewoonten van jonge mensen (ze kijken weliswaar anders maar niet minder tv);
- de komst van de personal videorecorder (het netto-effect daarvan is juist dat mensen méér reclame zien).
bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid