Overslaan en naar de inhoud gaan

'Alcoholreclames te aantrekkelijk voor jongeren'

Alcoholreclames zijn te aantrekkelijk voor jongeren. 36 Procent van de alcoholreclames voegt humor toe om het product aantrekkelijk in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Stap (Stichting Alcoholpreventie) heeft onderzoek aangetoond dat het gebruik van humor in reclames vooral jongeren aanspreekt. Dat staat in het vorige week gepubliceerde rapport van de stichting over de trends van alcoholreclame- en marketing in 2006.

related partner content for mobile comes here

Ook meent Stap dat de alcoholsector zich steeds meer als een entertainmentindustrie profileert. ‘Voor jongeren is zoveel te doen op internetsites van alcoholische dranken dat zij een positief beeld krijgen van alcohol. Het lijkt mij niet de bedoeling dat een giftige, verslavende stof een positieve associatie oproept', zegt een woordvoerster.

Veel reclames zijn niet in strijd met de regels die voor het maken van reclame zijn afgesproken. ‘We kunnen er heel weinig tegen doen, er is gewoon te veel ruimte om alcohol op een leuke manier aan te prijzen', aldus de woordvoerster (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in