De grootste ergernissen van klanten


De meeste consumenten redeneren heel simpel: een merk is zo goed als de mensen die het verkopen. En, anders dan doorgaans wordt gedacht: goede ervaringen worden vaker doorverteld dan slechte. Behulpzame medewerkers in de winkel of bij de servicedesk doen meer goed dan de beste marketingcampagne. Investeren in mensen die net een beetje extra moeite willen doen om het de klant naar de zin te maken, betaalt zich altijd uit.
Omgekeerd geldt dat met name ongemotiveerd personeel -goede wil is namelijk nog belangrijker dan expertise -de reputatie van een merk volledig naar de knoppen kan helpen. Meest genoemde ergernis: de verkoper (m/v) die rustig met een collega blijft kletsen terwijl de klant staat te wachten. Daar hebben potentiële kopers een nog grotere hekel aan dan aan ongeïnteresseerd personeel of opdringerige verkoopmethoden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSbron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid