Weg met die klanten


Het is voor bedrijven verstandig om de klant een ruime keuze te bieden. Een hotel dat verschillende typen kamers in verschillende prijsklassen heeft, kan een bredere klantengroep bedienen dan een hotel met een one size fits all-aanbod. Wordt de keuze aan kamers en kortingen echter groter, dan wordt het verleidelijk om de klant niet te veel te vertellen. Want dat voorkomt dat de klant voor de goedkoopste oplossing kiest.
Iets vergelijkbaars is te zien bij de telco’s die mobiele abonnementen aanbieden. Ze schermen vaak met aantrekkelijke aanbiedingen die vereisen dat klanten zich voor een langere periode vastleggen. Met als gevolg dat deze klanten later lijdzaam moeten toezien hoe nieuwkomers wel een interessant abonnement met bijbehorend toestel kunnen afsluiten en zijzelf niet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDit soort trucs levert op de korte termijn winst op, maar op de langere termijn kunnen ze averechts werken en klanten wegjagen. Daarom is het raadzaam om je tijdig de volgende vragen te stellen:
Is het antwoord op meer dan een van deze vragen ‘ja’? Dan is het bedrijf hard op weg om zich bij veel klanten gehaat te maken.
bron: Harvard Business Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid