Overslaan en naar de inhoud gaan

Weg met die klanten

Veel bedrijven verdienen geld door het hun klanten moeilijk te maken. Door ingewikkelde en ondoorzichtige voorwaarden en kortingen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is voor bedrijven verstandig om de klant een ruime keuze te bieden. Een hotel dat verschillende typen kamers in verschillende prijsklassen heeft, kan een bredere klantengroep bedienen dan een hotel met een one size fits all-aanbod. Wordt de keuze aan kamers en kortingen echter groter, dan wordt het verleidelijk om de klant niet te veel te vertellen. Want dat voorkomt dat de klant voor de goedkoopste oplossing kiest.

related partner content for mobile comes here

Iets vergelijkbaars is te zien bij de telco’s die mobiele abonnementen aanbieden. Ze schermen vaak met aantrekkelijke aanbiedingen die vereisen dat klanten zich voor een langere periode vastleggen. Met als gevolg dat deze klanten later lijdzaam moeten toezien hoe nieuwkomers wel een interessant abonnement met bijbehorend toestel kunnen afsluiten en zijzelf niet.

Dit soort trucs levert op de korte termijn winst op, maar op de langere termijn kunnen ze averechts werken en klanten wegjagen. Daarom is het raadzaam om je tijdig de volgende vragen te stellen:

Is het antwoord op meer dan een van deze vragen ‘ja’? Dan is het bedrijf hard op weg om zich bij veel klanten gehaat te maken.

bron: Harvard Business Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in