Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B verslaat B2C online

Business-to-Business (B2B) marketing wordt vaak gezien als het kleine achterlijke broertje van Business-to-Consumer (B2C) marketing. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Guideline ondervroeg in opdracht van de (US) Association of National Advertisers en het tijdschrift BtoB 146 B2B, 107 B2C en 73 zogenaamde 'hybride' marketeers naar hun gebruik van 15 nieuwe media platforms waaronder blogs, podcasts, seo, social networks en user-generated content. Hieruit blijkt dat de ondervraagde B2B marketeers nieuwe media sneller adopteren dan B2C marketeers.

related partner content for mobile comes here

Een van de meest opvallende bevindingen is dat 31% van de B2B marketeers 20% of meer van hun totale mediabudget alloceren op nieuwe media platforms, vergeleken met 5% van de B2C marketeers. Bijna 50% van de B2B marketeers gaven aan meer dan 10% van hun budget in nieuwe media te willen steken. De doelstellingen verschillen: B2B marketeers gebruiken nieuwe media voornamelijk om hun producten en services te promoten, B2C marketeers gaan voor branding.

De meeste investeringen gaan naar websites, e-mail marketing, online ads, search engine optimization (seo), search engine marketing and webinars (online seminars). Weblogs, RSS feeds, podcasts en video on demand staan op de tweede plaats, gevolgd door wiki's, mobiel, viral video, social networks en virtuele werelden als Second Life.

Een uitgebreide presentatie van het onderzoek is te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in