Search Engine Optimalisatie onderzocht
Via Karel Geenen´s Internet Marketing Weblog werd ik geattendeerd op Oneupweb.com die haar nieuwe studie omtrent zoekmachine optimalisatie voor webwinkeliers heeft gepubliceerd.
Het onderzoek is gebaseerd op de zoek machine benadering van de top 100 van internationale webwinkels zoals Amazon en probeert een beeld te schetsen van hoe deze bedrijven omgaan met Search Engine Optimalisatie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOneupweb stelde vast dat van de top 100 internet retailers, 20 sites daadwerkelijk optimaal ingericht waren voor search engine marketing.
Criteria die gebruikt waren voor de benchmark zijn oa. keywords, titles, meta tags, site architectuur, en overige relevante items zoals een website´s "spiderability.".
Conclusie is dat slechts 20 sites redelijk geoptimaliseerd waren, 34 enigszins, en maar liefst 27 van de 100 onderzochte sites hadden geen enkel teken van search engine optimalisatie!
Goed geoptimaliseerde webwinkels maken in 60% van de gevallen gebruik van een blog en/of podcasts;
Verder hebben de meest succesvolle webwinkels vaak een aanzienlijk aantal meer inkomende links dan de concurrentie.
Waarbij voornamelijk content driven links belangrijker worden nu Google bijvoorbeeld ook allerlei andere inhoud indexeert dan alleen website tekst.
De mogelijkheden van indexatie en Adword campagnes op basis van (instructie)video's, een blog, podcasts, persberichten en pdf-files zorgen van een hele nieuwe opportunity voor search engine marketing.
Bottom-line een interessat rapport voor een ieder die te maken heeft met Search Engine Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid