Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument trouwer aan vaste supermarkt

Consumenten zijn het afgelopen jaar trouwer geworden aan hun vaste supermarkt. Bezocht in 2006 nog 77 pct van de consumenten geregeld meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Bedrijfsvergelijking Levensmiddelendetailhandel van accountants- en adviesorganisatie Deloitte. Uit het onderzoek komt naar voren dat de klant minder snel verleid wordt om andere supermarkten te bezoeken dan de zogenaamde primaire supermarkt (supermarkt waar men regelmatig het grootste gedeelte van de boodschappen koopt).

related partner content for mobile comes here

Paul Op Heij, partner bij de branchegroep Retail van Deloitte: ‘De economische vooruitgang betekent een consument die voor gemak kiest. Voor 77 pct van de ondervraagde consumenten is de prijs nog altijd het belangrijkste aspect van een goede supermarkt, maar men maakt ten opzichte van vorig jaar minder vaak gebruik van dagbladen, huis-aan-huisbladen en weekfolders om de prijzen van de verschillende supermarkten met elkaar te vergelijken. Dit heeft als gevolg dat de consument minder snel een andere dan de vaste supermarkt bezoekt.’

De consument vergelijkt de prijzen tussen de verschillende supermarkten nog steeds met name op basis van weekfolders (46 pct) en op basis van het eigen gevoel (33 pct). Toch laat het onderzoek zien dat de folder minder vaak gebruikt wordt dan vorig jaar. Een aantrekkelijke aanbieding in een folder is ook minder reden om een andere supermarkt te bezoeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in