Consument trouwer aan vaste supermarkt
Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek Bedrijfsvergelijking Levensmiddelendetailhandel van accountants- en adviesorganisatie Deloitte. Uit het onderzoek komt naar voren dat de klant minder snel verleid wordt om andere supermarkten te bezoeken dan de zogenaamde primaire supermarkt (supermarkt waar men regelmatig het grootste gedeelte van de boodschappen koopt).
Paul Op Heij, partner bij de branchegroep Retail van Deloitte: ‘De economische vooruitgang betekent een consument die voor gemak kiest. Voor 77 pct van de ondervraagde consumenten is de prijs nog altijd het belangrijkste aspect van een goede supermarkt, maar men maakt ten opzichte van vorig jaar minder vaak gebruik van dagbladen, huis-aan-huisbladen en weekfolders om de prijzen van de verschillende supermarkten met elkaar te vergelijken. Dit heeft als gevolg dat de consument minder snel een andere dan de vaste supermarkt bezoekt.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe consument vergelijkt de prijzen tussen de verschillende supermarkten nog steeds met name op basis van weekfolders (46 pct) en op basis van het eigen gevoel (33 pct). Toch laat het onderzoek zien dat de folder minder vaak gebruikt wordt dan vorig jaar. Een aantrekkelijke aanbieding in een folder is ook minder reden om een andere supermarkt te bezoeken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid