Bereik dagbladsites naar 55 pct


Althans dat blijkt uit cijfers van de Stir. In de eerste helft van 2007 is het totaalbereik opgelopen naar 55 pct, meldt Cebuco.
Gemiddeld bezoekt 1 op de 3 Nederlanders per maand één of meer keren de dagbladsites. Gemiddeld bezoeken ze de sites 13 keer per maand. Op grond van Stir-cijfers was vanaf het begin van de meting voor de categorie dagbladsites een duidelijk profiel vast te stellen.
Bezoekers zijn vaak welgesteld en hoogopgeleid, ondanks het feit dat de 28 sites van dagbladen een verschillend karakter hebben. Ook blijkt de sitebezoeker iets vaker man dan vrouw te zijn. Dat geldt voor alle sites.
Terwijl de lezers van papieren dagbladen in iedere leeftijdscategorie te vinden zijn, is het publiek van de sites vooral geconcentreerd in de leeftijdscategorie 20 tot en met 49 jaar. Er zijn (nog) weinig 65-plussers en tieners op de sites te vinden. De doelgroep Boodschappers is ruim vertegenwoordigd. Vooral de leeftijdscategorie 20-49 en Boodschappers met kinderen scoren hoog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid