Overslaan en naar de inhoud gaan

Chevroletrijder is het gierigst

Chevrolet- en Porscherijders in Nederland geven relatief weinig aan goede doelen. Verder verschilt de aard van het goede doel naar gelang…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert Cendris op basis van de gegevens van bijna twee miljoen huishoudens met behulp van databasetool Insight.

related partner content for mobile comes here

Huishoudens met twee of meer auto’s geven niet alleen meer aan goede doelen dicht bij huis maar ook meer aan verschillende goede doelen. Mensen zonder auto geven over het algemeen hun geld uit aan goede doelen met betrekking tot natuurbehoud. In de huishoudens die geen of soms één goed doel steunen, zijn de Chevrolet- en Porscherijders sterk oververtegenwoordigd.

De huishoudens die aan meer dan acht goede doelen geven, hebben vaak een Saab of Lancia voor de deur staan. Zij geven relatief het meest aan goede doelen die gerelateerd zijn aan natuur, mensenrechten en milieu. Ook Renaultrijders komen vaker voor in de categorie veelgevers. Jonge natuurliefhebbers zijn, naast de autoloze huishoudens, het meest te vinden onder Alfa Romeorijders. Zij geven hun geld het liefst aan goede doelen die zich bezighouden met dierenbescherming, natuur, milieu en ondersteuning na rampen. Ook Opelrijders geven relatief meer aan doelen gericht op de gezondheid.

De volgende goede doelen zijn het meest populair bij Nederlandse huishoudens:
1. Gezondheid
2. Rampen
3. Dierenbescherming
4. Natuur
5. Derde Wereld

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in