Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Superfood’-markt is voorlopig booming

65 procent van de consumenten die gezond proberen te eten, letten niet alleen op minder eten en minder zout, suiker en vet, maar ook op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Superfood’als goji- en Açaí-bessen. Producten in het superfood-segment zijn rijk aan speciale voedingswaarden en phytochemicals zoals anti-oxidanten waarvan wordt gezegd dat ze de gezondheid verbeteren en ziektes voorkomen/tegengaan.

related partner content for mobile comes here

Meer dan vijftig procent van de ondervraagde Europese en Amerikaanse consumenten gaf aan dat ze in 2006 meer actieve stappen hebben ondernomen om gezonder te eten en drinken. Datamonitor verwacht dat rond 2011 de functionele voedsel- en drankenmarkt verdubbeld zal zijn in vergelijking met 2001.

De acai-, en goji-bessen en granaatappels zijn sterk in populariteit gestegen. Vooral de laatste vrucht is populair. In de periode januari 2005-mei 2007 was er een stijging van 500 procent te zien in producten waarin granaatappel een ingrediënt is. Maar Datamonitor verwacht dat op korte termijn de fakkel door een ander ingrediënt wordt overgenomen. Het is voor spelers in deze markt handig daarop in te springen.

Soja-producten zijn in aantal meer dan verdriedubbeld in Europa in de periode 2001-2006. Noten en zaden worden ook steeds populairder, als gezond alternatief voor de snack.

Datamonitor ziet een aantal factoren voor de groeiende populariteit van superfood. De consument is van mening dat het consumeren van verse producten de belangrijkste voorwaarde is voor een gezond dieet. Daarnaast is er een groeiende vraag nieuwe smaken.

Een nadeel van deze groeiende vraag naar (exotische) producten is dat de producten vaak van ver komen en hoge kosten met zich meebrengen en carbon footprints achterlaten. Het tegenargument dat hiervoor wordt gebruikt is dat superfood is economische opzicht helpt het regenwoud in leven te houden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in