Overslaan en naar de inhoud gaan

'Huis-aan-huiskranten betrouwbaar'

Lezers waarderen huis-aan-huiskranten als betrouwbaar medium, zo blijkt uit het Huis-aan-huiskrantenonderzoek 2007, uitgevoerd door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit onderzoek wordt pas woensdag 26 september gepresenteerd tijdens ConsuMeer Live 2007, het nieuwe mediaseminar van Wegener Huis-aan-huiskranten, maar de eerste resultaten zijn al bekend.
Het onderzoek toont aan dat lezers van huis-aan-huiskranten zeer betrokken zijn bij hun lokale krant. Ook ervaren zij hun huis-aan-huiskrant als een betrouwbaar medium dat prettig is om te lezen. Verder geeft 70 pct van de ondervraagden aan zinvolle informatie te vinden in de h-a-hkrant.
Directeur van Synovate/Interview NSS Reinier Schaper geeft aan dat huis-aan-huiskranten een steeds belangrijkere rol spelen in het medialandschap. ‘Ze verdienen meer aandacht dan ze soms krijgen. Het zijn dan wel niet de meeste sexy bladen die er zijn, maar het gebruik ervan is fors.’

related partner content for mobile comes here

Voor het onderzoek 2007 werden 24.000 respondenten ondervraagd over huis-aan-huiskranten, regionale en landelijke dagbladen. Het onderzoek geeft onder andere inzicht in het bereik, lezersprofiel, leesduur, waardering van en de binding met de verschillende mediumtypen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in