Overslaan en naar de inhoud gaan

Online publiciteit vaakst voor banken

Voor de Clipit Merken Top-10 is gekeken hoe vaak bekende merken de afgelopen maand in de online media zijn genoemd. Koplopers in juli waren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overnameperikelen hebben ABN Amro de afgelopen maand veel in het nieuws gebracht. In juli werd deze bank maar liefst 7.189 keer in nieuwssites genoemd. Daarmee laat ABN Amro andere grote merken zoals KPN, Apple en Heineken ver achter zich. De vermeldingen gingen overigens meestal over de strijd van Barclays en het bankenconsortium om de bank over te nemen.

related partner content for mobile comes here

Op de tweede plaats in juli staat de Rabobank met 3.672 vermeldingen, vooral dank zij de media-aandacht voor de Tour de France; Rabobank nam hieraan deel met een eigen ploeg.

Ook KPN (nr. 3, 2.053 vermeldingen) en Playstation 3 (nr. 4, 1.693 vermelding) zijn veel in het online nieuws geweest. De rest van de toptien: nr. 5. Apple; nr. 6. Xbox 360; nr. 7. ANWB; nr. 8. Google; nr. 9. Tien; nr. 10. Heineken.

Clipit News houdt sinds 1 juli 2007 bij hoe vaak belangrijke merken in nieuwssites in de ruim 3.000 gescande nieuwsbronnen op internet worden genoemd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in