Online publiciteit vaakst voor banken


De overnameperikelen hebben ABN Amro de afgelopen maand veel in het nieuws gebracht. In juli werd deze bank maar liefst 7.189 keer in nieuwssites genoemd. Daarmee laat ABN Amro andere grote merken zoals KPN, Apple en Heineken ver achter zich. De vermeldingen gingen overigens meestal over de strijd van Barclays en het bankenconsortium om de bank over te nemen.
Op de tweede plaats in juli staat de Rabobank met 3.672 vermeldingen, vooral dank zij de media-aandacht voor de Tour de France; Rabobank nam hieraan deel met een eigen ploeg.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok KPN (nr. 3, 2.053 vermeldingen) en Playstation 3 (nr. 4, 1.693 vermelding) zijn veel in het online nieuws geweest. De rest van de toptien: nr. 5. Apple; nr. 6. Xbox 360; nr. 7. ANWB; nr. 8. Google; nr. 9. Tien; nr. 10. Heineken.
Clipit News houdt sinds 1 juli 2007 bij hoe vaak belangrijke merken in nieuwssites in de ruim 3.000 gescande nieuwsbronnen op internet worden genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid