
Zo is dat ook het geval bij het Huis-aan-huiskrantenonderzoek 2007, uitgevoerd door Synovate/Interview NSS in opdracht van Wegener Huis-aan-huiskranten.
De conclusie uit het onderzoek luidt: lezers waarderen huis-aan-huiskranten als betrouwbaar medium.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDW24 duizend respondenten zijn ondervraagd over huis-aan-huiskranten, regionale en landelijke dagbladen.
Reinier Schaper, directeur van Synovate/Interview NSS, geeft aan dat huis-aan-huiskranten een steeds belangrijkere rol spelen in het medialandschap. 'Huis-aan-huiskranten verdienen meer aandacht dan ze soms krijgen. Het zijn dan wel niet de meeste sexy bladen die er zijn, maar het gebruik ervan is fors. En om toch even op de uitkomsten van het onderzoek vooruit te lopen (de volledige resultaten worden gepresenteerd op het mediaseminar ConsuMeer Live op 26 september), je ziet duidelijk dat ze op de juiste weg zijn. We constateren dat de kwaliteitsslag die de Wegener Huis-aan-huiskranten hebben gemaakt haar vruchten afwerpt.'
De eerste onderzoeksresultaten tonen aan dat lezers van huis-aan-huiskranten zeer betrokken zijn bij hun lokale krant. Ook ervaren zij hun huis-aan-huiskrant als een betrouwbaar medium dat prettig is om te lezen. Bovendien geeft 70 procent van de ondervraagden aan zinvolle informatie te vinden in de huis-aan-huiskrant.
Jaja, adverteerders: dat u het maar weet...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee