Overslaan en naar de inhoud gaan

'Huis-aan-huiskranten zijn betrouwbaar medium'

Altijd leuk als een bedrijf of instantie onderzoek doet naar zijn eigen veld. De uitkomsten zijn ? verrassing! ? meestal positief.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is dat ook het geval bij het Huis-aan-huiskrantenonderzoek 2007, uitgevoerd door Synovate/Interview NSS in opdracht van .

related partner content for mobile comes here

De conclusie uit het onderzoek luidt: lezers waarderen huis-aan-huiskranten als betrouwbaar medium.

24 duizend respondenten zijn ondervraagd over huis-aan-huiskranten, regionale en landelijke dagbladen.

Reinier Schaper, directeur van Synovate/Interview NSS, geeft aan dat huis-aan-huiskranten een steeds belangrijkere rol spelen in het medialandschap. 'Huis-aan-huiskranten verdienen meer aandacht dan ze soms krijgen. Het zijn dan wel niet de meeste sexy bladen die er zijn, maar het gebruik ervan is fors. En om toch even op de uitkomsten van het onderzoek vooruit te lopen (de volledige resultaten worden gepresenteerd op het mediaseminar op 26 september), je ziet duidelijk dat ze op de juiste weg zijn. We constateren dat de kwaliteitsslag die de Wegener Huis-aan-huiskranten hebben gemaakt haar vruchten afwerpt.'

De eerste onderzoeksresultaten tonen aan dat lezers van huis-aan-huiskranten zeer betrokken zijn bij hun lokale krant. Ook ervaren zij hun huis-aan-huiskrant als een betrouwbaar medium dat prettig is om te lezen. Bovendien geeft 70 procent van de ondervraagden aan zinvolle informatie te vinden in de huis-aan-huiskrant.

Jaja, adverteerders: dat u het maar weet...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in