Naam Mars verdwijnt tijdelijk
De merknaam Mars verdwijnt tijdelijk uit de schappen. Vanaf vandaag wisselt Mars op alle losse repen de merknaam in voor 'Smile', 'Enjoy', 'Feel Good' en 'Happy' in de herkenbare Mars-typografie. Met de actie wil Mars 'Nederlanders positieve energie brengen.'
'Bijvoorbeeld door bij iemand een Good Luck reep in zijn of haar sporttas te stoppen vlak voor een belangrijke wedstrijd. Andersom zorgt het ontvangen van een vrolijke boodschap ook voor een positief gevoel. Het werkt dus aan twee kanten. En natuurlijk krijg je zelf ook gewoon een goed gevoel van een reep met zo'n positieve boodschap', meent brandmanager Sonja de Vries.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet chocolademerk voert vanaf 27 augustus reclamespots op televisie, waarin beelden worden geschetst van mensen die wel wat positieve energie kunnen gebruiken. Op internet kunnen consumenten een gepersonaliseerde e-movie maken en die naar vrienden en bekenden sturen.
Mars is het eerste chocolademerk in Nederland dat tijdelijk de merknaam prominent van de verpakkingen haalt. Vorig jaar veranderde Mars tijdens het WK in Groot-Brittannië zijn naam in 'Believe'.
Slim?
Een slimme marketingactie van Mars? Of is het risicovol de merknaam tijdelijk te laten vallen?
Ik denk dat het wel meevalt, typografie en vormgeving van de verpakking is zo herkenbaar dat consumenten niet in verwarring raken. Wat vinden jullie?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid