Charli moet vrouwen aan het bier krijgen
Het is een belangrijk aandachtspunt binnen de marketingstrategie van Heineken: meer vrouwen aan het bier.
Heineken Extra Cold valt al goed bij de vrouwelijke doelgroep, net als Wieckse Rosé, maar de bierfabrikant komt nu met een nieuwe formule die geheel gericht is op vrouwen: Charli.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaCharli is cider gemengd met gerstemout en water, met een fruitsmaak. Niet zo bitter als normaal bier, want daar houden vrouwen niet van, aldus de brouwer.
Het idee achter het drankje is ontwikkeld door innovatiekantoor Bloei, in opdracht van Heineken. Bloei bekeek series als Julia's Tango, Will & Grace en Sex and the City, interviewde de doelgroep en ging op zoek naar trends. Het resultaat: Charli.
Vanaf vrijdag wordt het drankje getest in 17 verschillende café's, waaronder cafe Thijssen, Vak Zuid en Panama in Amsterdam, maar deze zomer was het onder andere al te verkrijgen in onder andere Caffe Oslo, aan de Sloterkade in Amsterdam.
Caffe Oslo is een pilotcafé voor nieuwe Heinekenbiertjes. Ik dronk er een ochtend koffie toen de nieuwe Charli-tap er net een paar dagen stond, en was nieuwsgierig naar het merk. De barkeepster had zo haar eigen ideeën over het nieuwe vrouwen'biertje'. Zo zag ze meer in het concept prosecco uit de tap, en daar heeft ze een punt.
Ook vond ze de Charli-tap op een vagina lijken. Het ding heeft er inderdaad wel iets van weg.
Zou dat ook de bedoeling van de ontwerper zijn geweest?
Wat denken jullie? Gaat Charli-cider vrouwen richting bier krijgen? Wieckse Rose is een succes, aldus Heineken, is dat uit te bouwen met cider?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid