Overslaan en naar de inhoud gaan

Charli moet vrouwen aan het bier krijgen

Het is een belangrijk aandachtspunt binnen de marketingstrategie van Heineken: meer vrouwen aan het bier.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een belangrijk aandachtspunt binnen de : meer vrouwen aan het bier.

related partner content for mobile comes here

Heineken Extra Cold valt al goed bij de vrouwelijke doelgroep, net als Wieckse Rosé, maar de bierfabrikant komt nu met een nieuwe formule die geheel gericht is op vrouwen: .

Charli is cider gemengd met gerstemout en water, met een fruitsmaak. Niet zo bitter als normaal bier, want daar houden vrouwen niet van, aldus de brouwer.

Het idee achter het drankje is door innovatiekantoor Bloei, in opdracht van . Bloei bekeek series als Julia's Tango, Will & Grace en Sex and the City, interviewde de doelgroep en ging op zoek naar trends. Het resultaat: Charli.

Vanaf vrijdag wordt het drankje getest in 17 verschillende café's, waaronder cafe Thijssen, Vak Zuid en Panama in Amsterdam, maar deze zomer was het onder andere al te verkrijgen in onder andere Caffe Oslo, aan de Sloterkade in Amsterdam.

Caffe Oslo is een pilotcafé voor nieuwe Heinekenbiertjes. Ik dronk er een ochtend koffie toen de nieuwe Charli-tap er net een paar dagen stond, en was nieuwsgierig naar het merk. De barkeepster had zo haar eigen ideeën over het nieuwe vrouwen'biertje'. Zo zag ze meer in het concept uit , en daar heeft ze een punt.

Ook vond ze de Charli-tap op een vagina lijken. Het ding heeft er inderdaad wel iets van weg.
Zou dat ook de bedoeling van de ontwerper zijn geweest?

Wat denken jullie? Gaat Charli-cider vrouwen richting bier krijgen? Wieckse Rose is een succes, aldus Heineken, is dat uit te bouwen met cider?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in