Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-mensen denken dat PR belangrijker wordt

78 procent van de CEO’s ziet PR als cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering en bijna tweederde van de bedrijven heeft dit jaar zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Brainjuicer, zijn 150 senior managers verantwoordelijk voor PR in de VS, UK en de EMEA-regio ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek wijst uit dat 96 procent van de bedrijven het belang van PR inziet, aldus de PR-mensen. Daarnaast geeft bijna tweederde aan dat PR zichtbaarder is geworden als gevolg van de komst van Web 2.0. Een grote meerderheid van deze groep ervaart deze ontwikkeling als positief. Zij beschouwen Web 2.0 als een nieuw kanaal waarin het gemakkelijker is geworden om bepaalde doelgroepen te bereiken. Web 2.0 is een verzamelterm van interactieve webapplicaties die niet alleen passief informatie verstrekken, maar (deels) vertrouwen op actieve betrokkenheid van de gebruiker. 60 procent van de respondenten gelooft dat PR een essentieel element is geworden van de bedrijfsvoering door de opkomst van ‘burgerjournalistiek’. Met name sociale media (voorbeelden hiervan zijn het in Nederland zeer populaire Hyves, en internationale portals zoals LinkedIn, Facebook en MySpace) hebben een impact op de klanttevredenheid en de winst.

Meer dan de helft van de respondenten verwacht dat hun PR-budgetten voor volgend jaar verhoogd zullen worden en van de managers die Web 2.0 technologieën adopteren verwacht zelfs 83 procent een verhoging van het PR-budget. Als voornaamste Web 2.0 technologieën worden RSS feeds, blogs, news sharing en social bookmarking sites genoemd. In alle industrieën zien de respondenten een sterke stijging van de betrokkenheid van de CEO bij PR-activiteiten.

'PR is hier en nu, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bedrijven die snel inspelen op nieuws en openstaan voor nieuwe benaderingen zullen op langere termijn positiever beoordeeld worden', zegt Yvonne van Bokhoven, Senior Vice President bij LEWIS PR. 'Nieuwe media hebben de fundamenten van de hedendaagse PR enorm veranderd. Bedrijven die niet snel of persoonlijk met hun publiek communiceren, zullen de boot missen. Zij moeten leren om Web 2.0 te omarmen en in hun voordeel te gebruiken.'

Het onderzoek van Brainjuicer is afgelopen juli uitgevoerd. Resultaten van het onderzoek zijn te vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in