Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Politicus moet bloggen’

‘Politici kunnen het zich niet meer veroorloven op internet afwezig te zijn’, aldus CDA-spindoctor Jack de Vries. Maar volgens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De meningen over de effectiviteit van politieke weblogs zijn verdeeld, zo blijkt uit een onderzoek van Pauw Sanders Zeilstra Van Spaendonck (PSZVS), bureau voor Communicatiemanagement en Public Affairs, naar het gebruik van politieke weblogs. De resultaten zijn gebundeld in het boekje ‘Politieke weblogs: zinvol instrument of modegril?’ en worden vandaag gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

Aan de hand van tien interviews met bloggende politici, belangenbehartigers, kenners van het Binnenhof, wetenschappers en journalisten wordt de vraag beantwoord waarom weblogs in opkomst zijn en of dit fenomeen een lang leven beschoren is.

Jan Kamminga, voorzitter van de FME, de werkgeversorganisatie voor de technologisch-industriële sector, is zijn weeklog begonnen als aanvulling op de bestaande communicatiemiddelen. ‘Maar mijn weeklog is ook een middel om met pikante opmerkingen of opiniërende stukken journalisten en politici te benaderen.’ Voor Michael van der Vlis (foto), voorzitter van de vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (Rover) is het weblog een ondersteuning van zijn public affairs-beleid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in