V&D schudt ‘oubollige’ pels af
Het nieuwe logo stelt een boom voor met bladeren van sokken, t-shirts, vazen, glazen en andere voorwerpen. De nieuwe koers werd donderdag gepresenteerd door bestuursvoorzitter Mark McKeon in de vestiging aan de Kalverstraat in Amsterdam.
Het Amsterdamse warenhuis is de eerste winkel die naar de nieuwe stijl is ingericht. De verbouwing kostte bijna 2 miljoen euro. Een nieuw te openen vestiging in Doetinchem volgt in het najaar. Binnen drie tot vijf jaar moeten alle zestig filialen van V&D aan de beurt zijn geweest.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe nieuwe strategie, die geen betrekking heeft op de succesvolle restaurantformule La Place, is ingegeven door tegenvallende resultaten. McKeon windt er geen doekjes om: “De verkopen zijn beneden de mogelijkheden die onze locaties bieden. We kunnen niet blijven terugkijken naar vroeger en zeggen twintig jaar geleden waren we zo goed. We moeten blijven concurreren en dus veranderen.' Welke doelen McKeon heeft gesteld voor de verkopen, wil hij uit concurrentieoogpunt niet zeggen.
“We hadden natuurlijk wel een klein beetje een oubollig imago', geeft manager Rudolph van der Kraan toe. Het nieuwe logo staat volgens hem symbool voor “een bedrijf dat levend en dynamisch is, stevig geworteld in de samenleving, maar water nodig heeft om te blijven leven. Dus flexibel zijn.” (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid