Overslaan en naar de inhoud gaan

V&D schudt ‘oubollige’ pels af

Na HEMA ondergaat nu ook V&D een make-over. De retailer wil hét modewarenhuis van Nederland worden. Met een nieuwe huisstijl en een nieuw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe logo stelt een boom voor met bladeren van sokken, t-shirts, vazen, glazen en andere voorwerpen. De nieuwe koers werd donderdag gepresenteerd door bestuursvoorzitter Mark McKeon in de vestiging aan de Kalverstraat in Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Het Amsterdamse warenhuis is de eerste winkel die naar de nieuwe stijl is ingericht. De verbouwing kostte bijna 2 miljoen euro. Een nieuw te openen vestiging in Doetinchem volgt in het najaar. Binnen drie tot vijf jaar moeten alle zestig filialen van V&D aan de beurt zijn geweest.

De nieuwe strategie, die geen betrekking heeft op de succesvolle restaurantformule La Place, is ingegeven door tegenvallende resultaten. McKeon windt er geen doekjes om: “De verkopen zijn beneden de mogelijkheden die onze locaties bieden. We kunnen niet blijven terugkijken naar vroeger en zeggen twintig jaar geleden waren we zo goed. We moeten blijven concurreren en dus veranderen.' Welke doelen McKeon heeft gesteld voor de verkopen, wil hij uit concurrentieoogpunt niet zeggen.

“We hadden natuurlijk wel een klein beetje een oubollig imago', geeft manager Rudolph van der Kraan toe. Het nieuwe logo staat volgens hem symbool voor “een bedrijf dat levend en dynamisch is, stevig geworteld in de samenleving, maar water nodig heeft om te blijven leven. Dus flexibel zijn.” (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in