
Dit heeft hij vanmorgen gezegd op het Omroepcongres in Bussum. Sinds half mei zijn de reclameregels voor de Nederlandse tv al versoepeld.
Met uitzondering van de vier zenders van RTL, dat onder Luxemburg valt, zijn alle tv-zenders in ons land gebonden aan de Nederlandse mediawet. Hierdoor wordt SBS strenger beoordeeld dan RTL. Sinds 15 mei is daarom het vermelden of tonen van een naam of beeldmerk van een sponsor in de titel van een gesponsord programmaonderdeel toegestaan, zolang de scheiding tussen redactie en commercie maar gewaarborgd blijft.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeOok mag de naam van bijvoorbeeld een tijdschrift verwerkt worden in de naam van een commercieel programma. Het volledig gelijktrekken van de reclameregels, zoals ex-staatssecretaris van media Medy van der Laan bepleite, zou SBS volgens eigen zeggen een extra advertentieomzet van 15 miljoen euro per jaar opleveren.
Verder riep Plasterk omroepen en programmamakers op met een gedragscode ‘voor de goede smaak’ te komen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee