Voedingsinfo op verpakking steeds belangrijker voor consument
Uit onderzoek van Datamonitor blijkt dat 65 procent van de Amerikaanse en Europese consumenten steeds meer hun eigen verantwoording nemen als het gaat om hun gezondheid en regelmatiger gezond voedsel en gezonde drankjes tot zich nemen.
Uit het onderzoek komt naar voren dat het bewustzijn van consumenten wat betreft 'goed' en 'slecht' vet groeit, en dan vooral ook in de Verenigde Staten waar de discussie over vetten erg aan de orde is.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMaar dit bewustzijn is niet altijd gestoeld op gedetailleerde kennis, en daar ligt een kans voor de voedingsindustrie om het publiek te informeren over voeding. Want alleen met de juiste kennis over voedsel kan men gezond eten: weten wat wel en niet gezond is.
Maar het gaat de goede kant op, zegt Datamonitor. Er komt meer aandacht voor 'goede' vetten' en bijvoorbeeld Omega-3 en Omega-6 worden steeds populairdere vetten.
Op de vraag: wat zijn voor u de belangrijkste stappen voor een gezonder dieet?, antwoordde 74 procent: minder verzadigde vetten binnenkijgen. 68 procent gaat voor minder suiker, 64 procent let op de caloriëen, 61 procent eet minder zout, 59 procent eet minder kant-en-klare maaltijden en 53 procent let op het anatal koolhydraten.
Consumenten kijken ook steeds vaker op de verpakkingen voor voedingsinformatie en de verwachting is dat consumenten steeds meer tijd in de supermarkt zullen besteden aan het lezen van de verpakking.
Meer dan de helft van de ondervraagde Amerikaanse en Europese consumenten gaf aan de productinformatie uitgebreider dan voorheen te lezen. In Groot-Brittannië doen de meeste mensen dit (60 procent), in Duitsland doet men dit het minst (37 procent). In Nederland leest 42 procent informatie op de verpakking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid