Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingsinfo op verpakking steeds belangrijker voor consument

Steeds meer consumenten willen gezond(er) eten. Dat doen ze niet alleen door eten en drinken met nuttige voedingswaarden te nuttigen, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Datamonitor blijkt dat 65 procent van de Amerikaanse en Europese consumenten steeds meer hun eigen verantwoording nemen als het gaat om hun gezondheid en regelmatiger gezond voedsel en gezonde drankjes tot zich nemen.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek komt naar voren dat het bewustzijn van consumenten wat betreft 'goed' en 'slecht' vet groeit, en dan vooral ook in de Verenigde Staten waar de discussie over vetten erg aan de orde is.

Maar dit bewustzijn is niet altijd gestoeld op gedetailleerde kennis, en daar ligt een kans voor de voedingsindustrie om het publiek te informeren over voeding. Want alleen met de juiste kennis over voedsel kan men gezond eten: weten wat wel en niet gezond is.

Maar het gaat de goede kant op, zegt Datamonitor. Er komt meer aandacht voor 'goede' vetten' en bijvoorbeeld Omega-3 en Omega-6 worden steeds populairdere vetten.

Op de vraag: wat zijn voor u de belangrijkste stappen voor een gezonder dieet?, antwoordde 74 procent: minder verzadigde vetten binnenkijgen. 68 procent gaat voor minder suiker, 64 procent let op de caloriëen, 61 procent eet minder zout, 59 procent eet minder kant-en-klare maaltijden en 53 procent let op het anatal koolhydraten.

Consumenten kijken ook steeds vaker op de verpakkingen voor voedingsinformatie en de verwachting is dat consumenten steeds meer tijd in de supermarkt zullen besteden aan het lezen van de verpakking.
Meer dan de helft van de ondervraagde Amerikaanse en Europese consumenten gaf aan de productinformatie uitgebreider dan voorheen te lezen. In Groot-Brittannië doen de meeste mensen dit (60 procent), in Duitsland doet men dit het minst (37 procent). In Nederland leest 42 procent informatie op de verpakking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in