Barbie verslaat Bratz


De verkopen van Barbie namen met 6 procent toe. Internationaal kwamen de verkopen zelfs 13 procent hoger uit. Bovendien was dit het vierde kwartaal op rij waarin de verkopen van Barbie stegen.
Reden voor het nieuwe succes is vooral het beter volgen van modetrends onder tieners. Mattel doet dat onder meer via de community-site Barbie-Girls.com. Naar eigen zeggen telt de site inmiddels 3 miljoen leden, die er een virtuele pop kunnen samenstellen, shoppen en communiceren met andere fans.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok lanceerde Barbie samen met M.A.C. van Estée Lauder een lijn make-upartikelen. Verder bracht Mattel sinds de eerste Barbie-dvd in 2001, nog negen andere uit, waarvan in totaal 40 miljoen stuks zijn verkocht. Mattel heeft dus momenteel meer kijk op wat meisjes bezighoudt dan concurrent Bratz van MGA Entertainment. Bratz, dat in 2001 gelanceerd werd, richt zich vooral op meisjes tussen de 7 en 14 jaar en onderscheidt zich door een reality-based lijn artikelen. Mattel richt zich met Barbie echter ook op jongere kinderen.
Waar Bratz met zijn `trashy and flashy`-poppen aansluit bij MTV-clips, houdt Barbie zich meer bezig met cosmetica, hippe kleding en sport. Barbie is daardoor weer cool, ook al door co-branding met Tarina Tarantino (sieraden) en Benetton (kleding).Al zorgt het nieuws van vorige week, dat er in China Barbie-accecoires zijn vervaardigd die niet veilig zijn, waarschijnlijk voor een kostenpost in het derde kwartaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid