Overslaan en naar de inhoud gaan

Barbie verslaat Bratz

Barbie is back. Mattel boekte met Barbie in het tweede kwartaal van 2007 wereldwijd de hoogste omzet in vier jaar. Barbie is weer helemaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verkopen van Barbie namen met 6 procent toe. Internationaal kwamen de verkopen zelfs 13 procent hoger uit. Bovendien was dit het vierde kwartaal op rij waarin de verkopen van Barbie stegen.

related partner content for mobile comes here

Reden voor het nieuwe succes is vooral het beter volgen van modetrends onder tieners. Mattel doet dat onder meer via de community-site Barbie-Girls.com. Naar eigen zeggen telt de site inmiddels 3 miljoen leden, die er een virtuele pop kunnen samenstellen, shoppen en communiceren met andere fans.

Ook lanceerde Barbie samen met M.A.C. van Estée Lauder een lijn make-upartikelen. Verder bracht Mattel sinds de eerste Barbie-dvd in 2001, nog negen andere uit, waarvan in totaal 40 miljoen stuks zijn verkocht. Mattel heeft dus momenteel meer kijk op wat meisjes bezighoudt dan concurrent Bratz van MGA Entertainment. Bratz, dat in 2001 gelanceerd werd, richt zich vooral op meisjes tussen de 7 en 14 jaar en onderscheidt zich door een reality-based lijn artikelen. Mattel richt zich met Barbie echter ook op jongere kinderen.

Waar Bratz met zijn `trashy and flashy`-poppen aansluit bij MTV-clips, houdt Barbie zich meer bezig met cosmetica, hippe kleding en sport. Barbie is daardoor weer cool, ook al door co-branding met Tarina Tarantino (sieraden) en Benetton (kleding).Al zorgt het nieuws van vorige week, dat er in China Barbie-accecoires zijn vervaardigd die niet veilig zijn, waarschijnlijk voor een kostenpost in het derde kwartaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in