Overslaan en naar de inhoud gaan

Long Tail van sportsponsoring

Zoals wij allen weten, hebben Amerikanen een duidelijk andere voorkeur rond sporten dan wij. Deze dagen hebben wij in NL ook een honkbal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals wij allen weten, hebben Amerikanen een duidelijk andere voorkeur rond sporten dan wij. Deze dagen hebben wij in NL ook een , maar deze sport zal niet zo snel een plek in ons collectief geheugen behalen. Dat ligt in Amerika wel anders. Honkbal is niet alleen sport en cultuur, maar ook marketing.

related partner content for mobile comes here

Op de Advertising Age site staat een leuk artikel over . Kern van het artikel is, dat sponsors al tijden in de rij stonden om bij de 756-ste homerun van te zijn. Deze klap zou 's 33 jaar oude record uit de boeken slaan.

Alle sponsors hoopte vurig dat hun bord met hun merk degene zou zijn waar het kleine balletje het veld overheen geschoten zou worden.

Het inzicht hier is niet alleen exposure op de korte termijn, maar dit is zo'n sportmoment wat eindeloos herhaald gaat worden. En elke keer als dat moment weer herhaald, vliegt die bal weer langs jouw bord. Het bureau van Visa noemde dit mediamoment geheel in stijl van de campagne "priceless".

De gelukkkige winnaars zaten in het rigth center field dichtbij borden van Charles Schwab, Bank of America en Diamond Walnuts. Deze merken krijgen nu een soort Long Tail van hun sponsoring. Zou je hiervan de waarde kunnen kwantificeren?

Nu terug naar Nederland. Welke sportsponsoring moment doorstaat alle tijden? Zelf heb ik in gedachte, dat jaar dat de Gouden Gids Feyenoord sponsorde. Het bleek Cruijff's , bij een topclub die hem waard was ;-).

Welk sport-sponsor moment uit een het verleden kan jij nu nog terughalen? Welke moment zal nog jaren worden herhaald en weet op die manier enorm veel extra media exposure te geven?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in