
Hoewel de Consumentenbond weinig klachten van leden heeft ontvangen, baren de uitval en de veiligheid van mijnpostbank.nl hem zorgen. 'Als je iemands wachtwoord hebt, kun je weliswaar geen geld overmaken, maar wel al zijn gegevens inzien', aldus een woordvoerder van de bond. De bond meent dat andere banken hun bankzaken op internet beter beveiligen.
Vooral in juni werd mijnpostbank.nl getroffen door storingen, maar ook vorig najaar ging het vaak mis. Bij sommige storingen konden klanten kortstondig de rekeningen van anderen inzien. In juli kwamen 1800 afschriften van beleggingsrekeningen bij de verkeerde klanten terecht. Vrijdagochtend was mijnpostbank.nl opnieuw onbereikbaar. Volgens de bank was het noodzakelijk de site uit de lucht te halen toen bleek dat de af- en bijschrijvingen 's nachts niet goed waren uitgevoerd. Hierdoor kregen klanten onjuiste saldo-informatie. Een woordvoerder ontkent verhalen dat klanten bankgegevens van anderen konden inzien.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDagelijks loggen 600.000 à 800.000 klanten in op de site. De Postbank zegt vrijdag honderden klachten te hebben ontvangen, maar geen opzeggingen. (FD)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee