Hoe word je op internet een sterk merk?
Hoe moeten marketeers met de verschuiving naar online omgaan? Kort samengevat: voor de meeste marketeers is de beste online strategie om de online ervaring te zien als kernonderdeel van wat het merk biedt. Het merk is niet het logo, de boodschap of wat je verkoopt. Het merk is hoe je klanten de kans tot interactie biedt en hoe je daarop reageert.
De rollen zijn omgedraaid: het gaat er niet om loyale klanten te kweken, het gaat erom een ‘loyaal merk’ te worden. Marketeers zouden daarbij drie soorten voordelen moeten opbouwen, die ze vervolgens beter moeten exploiteren dan concurrenten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAllereerst een structureel assetvoordeel, door continu te bouwen aan community’s van klanten. In de tweede plaats een schaalvoordeel, door het continu verzamelen, interpreteren en gebruiken van grote hoeveelheden digitale informatie over het publiek en de mediakanalen.
En tot slot procesvoordelen, door het inschakelen van een netwerk van perspectieven en partners om baanbrekende programma’s te ontwikkelen. Grootse online ideeën kunnen alleen ontstaan uit teams zonder scheidslijnen tussen creatief, media, promotie en analyse.
bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid