Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe word je op internet een sterk merk?

Consumenten besteden meer tijd online dan aan welk ander marketingkanaal ook. De rol van marketeers en consumenten verandert hierdoor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe moeten marketeers met de verschuiving naar online omgaan? Kort samengevat: voor de meeste marketeers is de beste online strategie om de online ervaring te zien als kernonderdeel van wat het merk biedt. Het merk is niet het logo, de boodschap of wat je verkoopt. Het merk is hoe je klanten de kans tot interactie biedt en hoe je daarop reageert.

related partner content for mobile comes here

De rollen zijn omgedraaid: het gaat er niet om loyale klanten te kweken, het gaat erom een ‘loyaal merk’ te worden. Marketeers zouden daarbij drie soorten voordelen moeten opbouwen, die ze vervolgens beter moeten exploiteren dan concurrenten.

Allereerst een structureel assetvoordeel, door continu te bouwen aan community’s van klanten. In de tweede plaats een schaalvoordeel, door het continu verzamelen, interpreteren en gebruiken van grote hoeveelheden digitale informatie over het publiek en de mediakanalen.

En tot slot procesvoordelen, door het inschakelen van een netwerk van perspectieven en partners om baanbrekende programma’s te ontwikkelen. Grootse online ideeën kunnen alleen ontstaan uit teams zonder scheidslijnen tussen creatief, media, promotie en analyse.

bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in