Overslaan en naar de inhoud gaan

Trots op Nederland?

Vandaag maakte Rita Verdonk de naam van haar nieuwe politieke beweging bekend, Trots op Nederland. De naam van haar partij is al sinds 19…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag maakte Rita Verdonk de naam van haar nieuwe politieke beweging bekend, Trots op Nederland. De naam van haar partij is al sinds 19 maart 2004 . En bij intikken bij Google staat het CDA op nummer 1. Trots op Nederland richt zich op de 99 procent van de Nederlanders, die geen lid is van een politieke partij. Ik ben geen merknaamexpert, maar de naam voelt niet lekker.

related partner content for mobile comes here

Het doet me direct denken aan de kreten op busjes van loodgieters en aannemers. Maar dat is waarschijnlijk ook de doelgroep die Rita wil bereiken. Wat denken we, zit hier een echte merk-marketing- en communicatiestrategie achter, of is dit door een aantal politici zelf in elkaar gezet aan de keukentafel? En zal het haar denkbeelden versterken of juist verzwakken? Mijn gevoel zegt dat het door een aantal enthousiaste mensen in elkaar is gezet, zonder communicatie of marketingachtergrond. Nu hebben (juist) niet alleen communicatiedeskundigen de wijsheid in pacht. En in een tijd waar authenciteit het goed doet, kan het daarom ook zomaar een hit worden. Wordt vervolgd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in