Overslaan en naar de inhoud gaan

Is uw merk een hartenbreker?

In Ivey Business Journal is onlangs een artikel gepubliceerd van Dan Hill, directeur van het marketing consultancybureau Sensory Logic.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Ivey Business Journal is onlangs een gepubliceerd van Dan Hill, directeur van het marketing consultancybureau .

related partner content for mobile comes here

Dit is naar aanleiding van een boek dat vorige maand van hem is uitgekomen, getiteld: Emotionomics: Winning Hearts and Minds. Hij vraagt hier aandacht voor het feit dat marketeers vroeger veelal dachten dat de puur rationale kant van een aankoopbeslissing, uitmondend in een relatie tussen merk en klant, tot een aankoopbeslissing leidde.

Nu echter weten veel marketeers al dat emotie een groot aandeel heeft in deze relatie. Hij stelt dat bedrijven nog te veel met hun product bezig zijn ('the what'), dan met hun klant ('the who'). Veel CRM systemen gaat niet verder dan de cijfers die ze de managers voorleggen.

Volgens hem zou het veel beter zijn om de mens achter de cijfers beter te leren kennen. Hij adviseert bedrijven om welke emoties van de potentiële klanten zijn potentiële markt beïnvloedt en dan een manier zoeken om hierop in te spelen. Om dit in concrete acties om te zetten, onderscheidt hij de volgende acties:

1.Richt je op je klant. Wees meer klant-georiënteerd.
2.Meet en beheers emoties van je (potentiële) klanten.
3.Richt je tot de vrouw. Onderschat de 'vrouwenmarkten' niet. In veel markten zijn vrouwen de belangrijkste aankoopbeslissers.

E.e.a. onderbouwt hij met diverse onderzoeken die in de afgelopen jaren (ook op neurologisch terrein) hebben plaatsgevonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in