Overslaan en naar de inhoud gaan

Wijkmarketing

Stadsmarketing (of eigenlijk citymarketing in de juiste terminologie) kennen we al. Menig metropool bedrijft verregaande stadspromotie op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stadsmarketing (of eigenlijk citymarketing in de juiste terminologie) kennen we al. Menig metropool bedrijft verregaande stadspromotie op geheel eigen wijze. Een ander fenomeen in deze is wijkmarketing. Voor nieuwe wijken om bewoners te trekken (Vinex buurten zijn daar erg bedreven in) of wijken die opgeknapt worden. Crooswijk, onderdeel van de Rotterdamse deelgemeente , ondergaat de komende jaren een metamorfose. Althans een deel van Crooswijk, namelijk . Omdat de vernieuwing nogal wat voeten in de aarde heeft is er een campagne. Voor de Nieuws Crooswijkers zelf, de buren van Nieuw Crooswijk en alle Rotterdammers. Het motto: "Een beetje vroeger, maar dan nu."

related partner content for mobile comes here

De campagne bestaat uit een , advertenties, billboards en promotie op trams. Vooral in de omgeving van Nieuw Crooswijk zelf zijn de billboards niet te missen, zeker in de gebieden waar heftige sloopwerkzaamheden zijn.
Op de site staat vooral veel informatie en met name over hoe mooi het allemaal gaat worden. De buitenreclame communiceren, met behulp van oude en nieuwe foto's, de perfecte ligging van de wijk ("Waar Bijenkorf en Kralingse plas aan je voeten liggen").

Het nieuwe Nieuw Crooswijk zal er niet zonder slag of stoot komen. Veel mensen moesten hun huis verlaten en de emoties zijn dan ook hoog opgelopen. De campagne moet dan ook sympathie voor alle plannen rondom de herstructurering oproepen. Onlangs is de eerste sloop gestart. Tot die tijd hingen er bij menigeen een pamflet voor de ramen waarop duidelijk kenbaar werd gemaakt hoe zeer men tegen de sloop van de woningen was.

Nieuw Crooswijk wil ook nieuwe bewoners trekken. Mensen die er voorheen niet aan dachten om in Crooswijk te gaan wonen. De nieuwsbouw van diverse complexen moet een diversiteit in de wijk gaan opleveren. Geïnteresseerden voor koopwoningen kunnen zich nu al inschrijven. Het schijnt te werken: "Intussen hebben zich al enkele honderden mensen van buiten de wijk ingeschreven, zonder dat al te veel ruchtbaarheid is gegeven aan wat er op stapel staat."

Is het charmeoffensief van Nieuw Crooswijk geslaagd? De mensen erachter vinden van wel: "Steeds meer mensen schrijven zich via deze website in als geïnteresseerde. De campagne werkt dus!"
De wijkpromotie heeft meerdere doelstellingen voor ogen, evenwel vindt men de campagne al geslaagd als mensen zich inschrijven.
Het welslagen is in feite afhankelijk van de emoties van al die mensen die hun huis hebben moeten verlaten. Zijn zij nu en straks tevreden?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in