Maatschappelijk verantwoord ondernemen: een kwestie van winstbejag?
MVO is definitief doorgebroken. Maar kiezen bedrijven vooral voor MVO als ze er zelf beter van worden?
Begin 2007 ondertekenden maar liefst 2900 vertegenwoordigers van bekende merkfabrikanten het VN Global Compact. Daarmee verplichten ze zich om voortaan tien MVO-principes na te leven. De ondertekenaars willen MVO dan ook in de haarvaten van de onderneming hebben zitten. Nobele intenties. Hoe staat het met de praktijk?
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Drie Amerikaanse wetenschappers onderzochten hoe bedrijven wereldwijd omgaan met MVO en wat hun beweegredenen zijn. Ze formuleerden vooraf drie MVO-oriëntaties of -benaderingen:
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBron: California Management Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid