Overslaan en naar de inhoud gaan

Maatschappelijk verantwoord ondernemen: een kwestie van winstbejag?

MVO is definitief doorgebroken. Maar kiezen bedrijven vooral voor MVO als ze er zelf beter van worden?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin 2007 ondertekenden maar liefst 2900 vertegenwoordigers van bekende merkfabrikanten het VN Global Compact. Daarmee verplichten ze zich om voortaan tien MVO-principes na te leven. De ondertekenaars willen MVO dan ook in de haarvaten van de onderneming hebben zitten. Nobele intenties. Hoe staat het met de praktijk?

related partner content for mobile comes here

Drie Amerikaanse wetenschappers onderzochten hoe bedrijven wereldwijd omgaan met MVO en wat hun beweegredenen zijn. Ze formuleerden vooraf drie MVO-oriëntaties of -benaderingen:

Bron: California Management Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in