Overslaan en naar de inhoud gaan

Groeimarkt: de ervaren koper

Medioren? Wat zijn dat nou weer?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geboren tussen 1940 en 1955, vaak aangeduid als babyboomers of - nog leuker - de SKI-generatie (Spending the Kids' Inheritance). Ziedaar de generatie van de medioren. Niet te verwarren met senioren (de vooroorlogse generatie), want daarvan verschillen ze op bijna alle fronten. Zo zijn ze helemaal niet zuinig, wel erg kritisch en tegelijkertijd 'in' voor alles wat het leven te bieden heeft. Klinkt als de ideale marketingdoelgroep, vooral ook omdat ze met zovelen zijn.

related partner content for mobile comes here

Toch moeten marketeers en producenten nog hun koudwatervrees voor deze groeimarkt overwinnen, zo lijkt het. De medioren zijn, in tegenstelling tot de jongere consumenten, niet zo gemakkelijk te verleiden. Behalve dat ze ervaren consumenten zijn en een kritische instelling hebben, hebben ze ook heel veel tijd. Ze vergelijken en zoeken net zo lang tot ze echt tevreden zijn en stellen desnoods hun aankopen nog even uit. Kortom, ze geven geen onmiddellijk resultaat. Maar als ze eenmaal 'om' zijn, blijken het loyale klanten. En dat is ook wat waard.

Bron: Media Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in