Groeimarkt: de ervaren koper
Geboren tussen 1940 en 1955, vaak aangeduid als babyboomers of - nog leuker - de SKI-generatie (Spending the Kids' Inheritance). Ziedaar de generatie van de medioren. Niet te verwarren met senioren (de vooroorlogse generatie), want daarvan verschillen ze op bijna alle fronten. Zo zijn ze helemaal niet zuinig, wel erg kritisch en tegelijkertijd 'in' voor alles wat het leven te bieden heeft. Klinkt als de ideale marketingdoelgroep, vooral ook omdat ze met zovelen zijn.
Toch moeten marketeers en producenten nog hun koudwatervrees voor deze groeimarkt overwinnen, zo lijkt het. De medioren zijn, in tegenstelling tot de jongere consumenten, niet zo gemakkelijk te verleiden. Behalve dat ze ervaren consumenten zijn en een kritische instelling hebben, hebben ze ook heel veel tijd. Ze vergelijken en zoeken net zo lang tot ze echt tevreden zijn en stellen desnoods hun aankopen nog even uit. Kortom, ze geven geen onmiddellijk resultaat. Maar als ze eenmaal 'om' zijn, blijken het loyale klanten. En dat is ook wat waard.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBron: Media Marketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid