Overslaan en naar de inhoud gaan

Behavioral targeting gaat als een speer

Er is een nieuw toverwoord in internetadvertising: gedragsgericht adverteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er was een tijd dat in internetadvertising alles draaide om paid search, maar daar lijkt een eind aan te komen. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer. Behaviorally targeted advertising - waarbij internetgebruikers advertenties krijgen voorgeschoteld op basis van websitetrackingdata over hun interesses en gedrag - is booming.

related partner content for mobile comes here

In uitgaven aan gedragsgericht adverteren in de VS wordt een sprong verwacht van 575 miljoen dollar dit jaar naar 1 miljard dollar in 2008. Dat is weliswaar slechts 11 procent van de Amerikaanse display-, rich-media- en videomarkt, maar toch.

Een belangrijke oorzaak van de groei is dat behavioral targeting voor marketeers een zeer effectief instrument is om een betrokkener publiek te bereiken met minder advertentie-impressies. Mooi meegenomen: niet alleen zijn de meeste internetgebruikers zich er helemaal niet van bewust dat zij advertising op maat krijgen, ook vinden veel gebruikers dat op hun doen en laten gebaseerde advertenties relevanter zijn voor hun behoeften. Raakt spam beter geaccepteerd? Er lijkt zich hier een revolutionaire verandering in het online landschap te voltrekken.

Bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in