Behavioral targeting gaat als een speer
Er was een tijd dat in internetadvertising alles draaide om paid search, maar daar lijkt een eind aan te komen. Dat stelt marktonderzoeker eMarketer. Behaviorally targeted advertising - waarbij internetgebruikers advertenties krijgen voorgeschoteld op basis van websitetrackingdata over hun interesses en gedrag - is booming.
In uitgaven aan gedragsgericht adverteren in de VS wordt een sprong verwacht van 575 miljoen dollar dit jaar naar 1 miljard dollar in 2008. Dat is weliswaar slechts 11 procent van de Amerikaanse display-, rich-media- en videomarkt, maar toch.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEen belangrijke oorzaak van de groei is dat behavioral targeting voor marketeers een zeer effectief instrument is om een betrokkener publiek te bereiken met minder advertentie-impressies. Mooi meegenomen: niet alleen zijn de meeste internetgebruikers zich er helemaal niet van bewust dat zij advertising op maat krijgen, ook vinden veel gebruikers dat op hun doen en laten gebaseerde advertenties relevanter zijn voor hun behoeften. Raakt spam beter geaccepteerd? Er lijkt zich hier een revolutionaire verandering in het online landschap te voltrekken.
Bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid