Google ‘marketing dashboard’
Er zijn nog niet veel details bekend en het is ook nog niet duidelijk wanneer het dashboard klaar zal zijn, maar de reden voor Google om dit dashboard te maken is volgens Google de interesse van merken en mediapartners in de offline-oplossingen die Google gaataanbieden, gemixt met de mogelijkheden van advertentiemodellen als Gadget Ads en YouTube.
Nissan en de Hyatt-hotelketen maken al gebruik van een iets minder bekende tool, Google Trends. Hyatt besloot bijvoorbeeld zijn nieuwe hotel Hyatt Regency Trinidad te noemen in plaats van Hyatt Regency Port of Spain omdat er veel meer werd gezocht op Trinidad dan op Port of Spain, zo bleek uit Google trends.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNissan bekeek via deze tool of zijn multichannelcampagne voor de nieuwe Nissan Rogue effectief was door te kijken hoeveel meer zoekresultaten ‘Nissan Rogue’ had in vergelijking met ‘Honda Pilot’. Nissan concludeerde op basis van de gegevens dat de campagne effectief was.
(bron: Online Media Daily)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid