Overslaan en naar de inhoud gaan

Google ‘marketing dashboard’

Google werkt aan de ontwikkeling van een zogenaamd marketing dashboard, waarin online zoekresultaten, zichtbaarheid en resultaten voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn nog niet veel details bekend en het is ook nog niet duidelijk wanneer het dashboard klaar zal zijn, maar de reden voor Google om dit dashboard te maken is volgens Google de interesse van merken en mediapartners in de offline-oplossingen die Google gaataanbieden, gemixt met de mogelijkheden van advertentiemodellen als Gadget Ads en YouTube.

related partner content for mobile comes here

Nissan en de Hyatt-hotelketen maken al gebruik van een iets minder bekende tool, Google Trends. Hyatt besloot bijvoorbeeld zijn nieuwe hotel Hyatt Regency Trinidad te noemen in plaats van Hyatt Regency Port of Spain omdat er veel meer werd gezocht op Trinidad dan op Port of Spain, zo bleek uit Google trends.

Nissan bekeek via deze tool of zijn multichannelcampagne voor de nieuwe Nissan Rogue effectief was door te kijken hoeveel meer zoekresultaten ‘Nissan Rogue’ had in vergelijking met ‘Honda Pilot’. Nissan concludeerde op basis van de gegevens dat de campagne effectief was.

(bron: Online Media Daily)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in