Overslaan en naar de inhoud gaan

Click2call oplossing voor nieuwe Wet Consumentenrechten?

Waarom het belangrijk is dat de consument zelf het initiatief neemt bij het telefonisch afsluiten van diensten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week is de nieuwe van kracht geworden. Eén van de wijzigingen waarmee callcenters die bellen voor energiebedrijven of telecom partijen te maken krijgen, is de schriftelijkheidsvereiste bij telemarketing. Dit wil zeggen dat telefonisch afgesloten diensten van bijvoorbeeld energie of telecom schriftelijk door de consument moeten worden bevestigd.

related partner content for mobile comes here

Algemeen leeft de verwachting dat deze regel gaat hebben op de callcenter wereld, met name doordat het terugbellen op koude data of geworven terugbeldafspraken niet meer lucratief is vanwege dalende conversies.

Op deze regel is echter een uitzondering mogelijk. De schriftelijke bevestiging kan achterwege blijven, als de consument zelf belt om een dienst af te sluiten. Voor marketeers komt het er dus op aan om de consument te verleiden om zelf contact te leggen. Op dit principe is een nieuw fenomeen gebaseerd dat inmiddels bekend staat onder de naam Click2call.

Click2call campagnes zorgen dat consumenten met een klik op een mobiele advertentie of landingspagina direct kunnen bellen naar het bedrijf om zo telefonisch hun vraag te stellen of aankoop te bevestigen.  Nielsen onderzoek toont aan dat in de US 73% van de zoekopdrachten op een mobiele telefoon tot een telefoongesprek leiden. Forbes voorspelt zelfs dat binnen 6-10 jaar de inkomsten van Google omzet uit click2call de normale omzet uit Adwords zal overstijgen. Bovendien zijn conversiecijfers van inbound calls 12-15 maal hoger dan terugbel afspraken van ingevulde web formulieren.

Volgens Louise Verschuren, co-founder van creative performance marketing bureau , is click2call dè oplossing voor bedrijven die aanlopen tegen de restricties die worden opgelegd door de nieuwe wet consumentenrechten. Het bureau lanceert een Click2call platform waarmee de gebruiker kan traceren welke click uiteindelijk tot een kwalitatief telefoongesprek heeft geleid. Daarnaast biedt het platform mogelijkheden om calls vooraf te kwalificeren, zodat het callcenter optimaal kan worden ingezet.  Advertenties kunnen alleen op bepaalde tijdstippen worden getoond of alleen aan gebruikers in een bepaalde regio.“

Brigitta Schlumpf, co founder vult aan: “We kunnen voor de adverteerder alle mogelijke kanalen in zetten, Google Adwords, social media, mobile display en zelfs offline. Voor sommige kanalen kunnen we zelfs afrekenen per call, een volledige no cure no pay.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in