Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: rijke Europeaan is connected en internationaal

28 procent van de rijke Europeanen heeft inmiddels de 3 belangrijkste online devices in huis: een smartphone, een tablet en een laptop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het percentage is meer dan verdriedubbeld ten opzichte van 2012, toen 8 procent deze 3 devices in huis had.

related partner content for mobile comes here

Zo onderzocht Ipsos in zijn European Media and Marketing Survey (EMS). Het onderzoek is onderdeel van een wereldwijd onderzoek naar media en marketing, in meer dan 50 landen.

In Zuid-Amerika ligt het percentage op 41 procent. In Turkije bezit 81 procent van de vermogende consumenten een smartphone, en heeft 37 procent alle 3 de devices in huis. Nederlandse rijke consumenten leiden wat betreft het bezit van tablets: 54 procent.

Andere bevindingen:
91 procent is het eens met de stelling ‘het verkrijgen van kennis en beter geinformeerd worden is een  prioriteit’ . Deze stelling onderstreept de belangrijke rol die media speelt in het leven van rijke Europeanen.

27 procent van de rijke Europeanen leest internationale publicaties, om beter op de hoogte te zijn.

82 procent kijkt maandelijks naar internationale tv-kanalen.

58 procent heeft toegang tot media via digitale devices.

Nathalie Sodeike, managing director Ipsos MediaCT in Nederland, zegt: ‘Print en tv nemen nog steeds een groot deel in  van de mediaconsumptie van deze doelgroep, maar tegelijkertijd lopen deze consumenten voorop als het gaat om digitale adoptie; dan wel op kantoor, thuis of tijdens het reizen. Ieder jaar zien we dat digitale technologie een belangrijkere rol speelt in de mediaconsumptie van de rijke Europeaan.’

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat social mediasites populair blijven. 43 procent van de rijke Europeanen checkt regelmatig hun profielen op Facebook, Google+, LinkedIn en Twitter.

Over het onderzoek

Het onderzoek werd voor het 19e jaar gehouden, voor het eerst in 1996. Ipsos interviewde 28,000 Europeanen in 21 landen in 2013. De respondenten werden gescreend op een minimaal inkomen per huishouden dat overeenkomt met de top13 procent van de bevolking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in