Overslaan en naar de inhoud gaan

Google Search onder druk door apps

Consument zoekt steeds vaker via apps in plaats van de browser.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit Amerikaans onderzoek door eMarketer blijkt dat Google Search aandeel verliest. Steeds meer consumenten maken gebruik van apps om informatie te zoeken. Onderzoeksbureau Flurry kwam dit voorjaar al met cijfers dat consumenten 86% van de tijd die zij aan hun mobieltje spenderen op gaat aan apps. Vooral het socializen via Facebook, Twitter en het spelen van games zijn de belangrijkste app activiteiten.

related partner content for mobile comes here

Nog steeds gaat ruim de helft van de $17,7 miljard  mobile advertising uitgaven naar search en is Google veruit marktleider. Hun aandeel gaat naar verwachting wel zakken van 83% in 2012 naar 64% in 2016. Google krijgt verder in Amerika op gebied van search steeds meer concurrentie van Yahoo!, Bing en Yelp. Het gebruik in van deze 3 zoekdiensten is in Nederlands overigens verwaarloosbaar. Naar verwachting zal over 4 jaar 85,9% van de online marketing budgetten worden gespendeerd aan mobile.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in