Overslaan en naar de inhoud gaan

Hornbach is ‘een beetje Duitse cult’ maar niet expres

Hornbach Nederland zet de typische Duitsheid in zijn commercials niet bewust aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het lift erdoor volgens marketingdirecteur marketingmanager Michel van Slingerland wel losjes mee op de trend van ‘Überduitse degelijkheid’ die technische bedrijven vaker gebruiken. ‘Duitse auto’s doen dat ook en we merken dat een keurmerk van een Duits keurinstituut het onder Nederlandse consumenten in onze bouwmarkten bijvoorbeeld ook goed doet.’

De Doe-het-zelf-retailer laat voor en tijdens het WK voetbal op de nationale televisie van elk tien seconden uitzenden. Hoofdrolspelers zijn twee ‘vrienden’ die inkopen doen bij Hornbach en - quote persbericht - &;onbewust de kracht van Hornbach aan het licht brengen&;. Dat de twee vrienden – voor de Nederlandse markt ‘Ward en Maarten’ genoemd - op bijna té foute wijze nagesynchroniseerd overduidelijk door een Duitse bouwmarkt struinen is geen bewuste zoektocht naar een soort Derrick-effect, maar het pakt volgens de marketingmanager wel goed uit. 

‘We zijn van origine een Duits bedrijf en gebruiken het reclamemateriaal dat we maken voor de Duitse markt ook in de andere landen’, aldus Van Slingerland. ‘De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het gewoon een budgetkwestie is, maar het sluit ook prima aan op de wens om in heel Europa dezelfde identiteit uit te stralen, of dat nu in Nederland, Zweden of Tsjechië is. Daardoor doen de in het voor- en najaar – gemaakt door bureau Heimat in Berlijn – voor Nederlandse begrippen en zeker voor een retailer nogal excentriek aan, maar voor ons werkt dat prima’.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in