Overslaan en naar de inhoud gaan

Social influencers in 3 vragen, Corinne Keijzer

Wie zijn de 'social influencers' en wat kun je van ze leren? Zesde in een serie, Corinne Keijzer. ‘Veel mensen gaan de mist in door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 8.000 volgers via . Geeft social media advies & training en blogt op Marketingfacts. Ze is ook auteur van LinkedIn- en Facebook-handleidingen voor ondernemers.

related partner content for mobile comes here

Wat is het belangrijkste dat je je volgers wilt meegeven?
‘De grootste reden is dat ik mijn kennis wil delen, kennis van anderen wil opdoen en vooral ook van de gezelligheid op Twitter houd. Ik werk veel vanuit huis dus ik kan er gezellig kletsen, ervaringen uitwisselen, mijn vragen stellen en af en toe eens ergens tegenaan zeiken. ‘s Avonds zie ik Twitter vaak als een gezellige kroeg. Dat vind ik het mooie: het is de perfecte helpdesk, bibliotheek en krant en ook nog eens echt social. De mix van privé en zakelijk werkt voor mij goed. Ik merk dat de band met je volgers hierdoor een stuk sterker wordt. Het is daardoor gunnen en gegund worden.’

Van welke van jouw lessen kunnen communicatiemensen echt iets leren?
‘Ik denk dat de belangrijkste les is dat je vooral jezelf bent en jezelf ook laat zien. Als mensen af moeten gaan op een foto en je tekst, dan is het fijn de mens erachter te leren kennen. Hier zie ik dan ook veel Twitteraars, maar ook Facebookers de mist in gaan. Ze zien Twitter en Facebook als een zendkanaal en zakelijk wordt het dan snel heel saai. Ik deel ook veel zakelijk via sociale media en mijn eigen blogs, maar ik probeer ze altijd een persoonlijk tintje mee te geven. Bijvoorbeeld door een kleine toelichting of mening.’

Welke social pr ‘goeroe’ volg je zelf en waarom?
‘Er is altijd veel te doen om de term “goeroe”. Ik heb daar zelf niet veel mee. Ik heb diverse lijsten aangemaakt op Twitter met mensen die gewoon veel weten van bepaalde onderwerpen en ook graag hun kennis delen. Bijvoorbeeld mensen uit de HR/Recruitment, bloggers, socialemedia-experts, Wordpress-experts, boekhoudkundigen, advocaten, juristen en journalisten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in