Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-fail, Microsoft biedt bloggers geld voor positieve stukken over Explorer

Softwaregigant kiest echter net de verkeerde bloggers uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hi Michael, begint de mail die Michael Arrington, de medeoprichter en journalist van TechCrunch krijgt van het bureau SocialChorus.

related partner content for mobile comes here

Het benadert de Arrington voor de nieuwe Internet Explorer. Of hij erover wil schrijven, betaald, en ook de links naar de nieuwe Internet Explorer wil delen via zijn sociale media-kanalen.

Arrington  is niet de enige, ook Paul Stamatiou , een populaire gastblogger voor TechCrunch krijgt geld aangeboden voor een blog over Internet Explorer.

Hij tweet dit rond, terwijl ook Arrington het verzoek online zet, plus een link naar een artikel van hem waarin hij de vloer aanveegt met merken die bloggers betalen voor positieve stukken.

Ook deelt hij met de lezers de de hashtag () die het pr-bureau van Microsoft de bloggers vraagt te gebruiken.

De hashtag wordt inderdaad flink gebruikt, maar niet op de manier waarop het pr-bureau van Microsoft dat voor ogen had. Mensen nemen een loopje met de hashtag en verbazen zich behoorlijk over de actie van het concern.

En terecht natuurlijk, want waarom zou het in vredesnaam onafhankelijke bloggers willen betalen voor promotiestukjes. Het afbreukrisico is simpelweg te groot, zoals ook nu gebleken is.

Bovendien kan het straf opleveren van Google, dat een paar jaar zichzelf strafte en zijn eigen ´Chrome´op de zwarte lijst plaatste omdat het bloggers had betaald voor artikelen over de browser.

Microsoft zelf nam overigens snel afstand van het aanbod en het bureau: ´Deze actie van een leverancier is niet representatief voor de manier waarop Microsoft werkt met bloggers of andere leden van de media.´

Het besloot het promoprogramma voor Internet Exporer met de hashtag op te schorten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in