Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Laat reclametalent niet verloren gaan’

De reclamebranche snijdt zichzelf in de vingers als ze niet zorgt voor voldoende mogelijkheden voor opleiding en bijscholing van jonge…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(Foto: Tim Stet)

related partner content for mobile comes here

Robert Volten is medeoprichter van RA*W, de organisatie voor jonge communicatieprofessionals, die deze week met 28 ‘reporters’ in Cannes aanwezig is.

Het is te hopen dat ze daar een betere ervaring hebben dan vorig jaar, toen volgens Volten ‘de meeste mensen alleen maar zaten te borrelen en stoer te doen met hun korte broek en hun zonnebril’. Er liepen toen in Cannes volgens Volten ook veel te weinig jonge mensen rond.

In Adformatie stelt Volten de gebrekkige opleidingsmogelijkheden in het reclamevak aan de kaak. ‘Tijdens mijn eerste baan, als strateeg bij Draftfcb, volgde ik op eigen verzoek een opleiding bij SRM. Ik was de enige van een bureau. Er zaten verder alleen maar marketeers.’

Het 2,5 jaar geleden opgerichte RA*W moet in die situatie verandering brengen. ‘We willen jong talent laten leren van de groten uit het vak en van elkaar. Ons signaal aan de reclame-industrie is: neem het opleiden van jong talent serieus. Want als we niet handelen, verliezen we de kennis die ons vak waardevol maakt.’

(Het volledige interview met Robert Volten is vrijdag te lezen in Adformatie en online)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in