"Ziekenhuis benut website onvoldoende"
Volgens het onderzoek benutten ziekenhuizen de mogelijkheden van hun website onvoldoende.
Het onderzoek wijst uit dat slechts 36% van de ziekenhuizen de mogelijkheid biedt om via de website of via een e-mail een klacht in te dienen. Afspraken maken, inzien of wijzigen via internet kan maar bij 10% van de onderzochte ziekenhuizen. Slechts 10% van de ziekenhuizen biedt patiënten de mogelijkheid om te e-mailen vanuit het ziekenhuis.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Onbenutte kansen
Hiermee lopen de ziekenhuizen achter bij websites van patiëntenverenigingen die deze mogelijkheden wel aanbieden. Wel beschikte in 2004 82% van de ziekenhuizen over een reactieformulier of de mogelijkheid tot e-mailen met het ziekenhuis. Dit betreft een algemeen adres zoals info@ziekenhuisnaam.nl.
Volgens de onderzoekers laten ziekenhuizen veel kansen liggen, vooral op het gebied van voorlichting en het verbeteren van de interactie en transactie tussen ziekenhuis en patiënt, verwijzers en andere partijen in de zorgketen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid