Overslaan en naar de inhoud gaan

Het omgekeerde advertentiemodel van zoekmachinemarketing

Betaalde zoekopdrachten zijn volledig tegengesteld aan elke andere vorm van online of offline adverteren. Niet de adverteerder of de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een nieuw rapport gaat eMarketer op zoek naar de motieven van de mensen die op betaalde zoekadvertenties klikken.

related partner content for mobile comes here

Zoekmachinemarketing is hard op weg om een belangrijke discipline binnen marketing te worden. Marketeers en mediaplanners kunnen het snelst groeiende advertentiekanaal in de online advertentiemarkt niet langer negeren. Betaalde zoekopdrachten zijn echter volledig tegengesteld aan elke andere vorm van online of offline adverteren, want niet de adverteerder of de uitgever bepaalt het advertentiebudget, maar de gebruiker. Een adverteerder kan een toppositie halen bij de meest populaire zoekmachine, zolang de gebruiker niet klikt is er geen sprake van betalen. De gebruiker heeft dus de financiële sleutel in handen.

Voor adverteerders zijn de belangrijkste redenen om te kiezen voor zoekmachinemarketing de verkoop van producten, diensten of content (58 procent), het genereren van leads (54 procent) en toch ook het opvoeren of verbeteren van de merkbekendheid (61 procent). Verrassend, gezien het hoge directe responsgehalte van zoekmachinemarketing.

Gezien de overvloed aan advertenties waarmee gebruikers op het internet geconfronteerd worden, is het volgens eMarketer belangrijk dat zij bij zoekmachine-advertenties zelf kunnen beslissen om wel of niet te reageren op relevante advertenties. En dat beïnvloedt het klikgedrag weer in positieve zin. Lees hier een van het rapport.
(6minutes)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in