Het omgekeerde advertentiemodel van zoekmachinemarketing


In een nieuw rapport gaat eMarketer op zoek naar de motieven van de mensen die op betaalde zoekadvertenties klikken.
Zoekmachinemarketing is hard op weg om een belangrijke discipline binnen marketing te worden. Marketeers en mediaplanners kunnen het snelst groeiende advertentiekanaal in de online advertentiemarkt niet langer negeren. Betaalde zoekopdrachten zijn echter volledig tegengesteld aan elke andere vorm van online of offline adverteren, want niet de adverteerder of de uitgever bepaalt het advertentiebudget, maar de gebruiker. Een adverteerder kan een toppositie halen bij de meest populaire zoekmachine, zolang de gebruiker niet klikt is er geen sprake van betalen. De gebruiker heeft dus de financiële sleutel in handen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor adverteerders zijn de belangrijkste redenen om te kiezen voor zoekmachinemarketing de verkoop van producten, diensten of content (58 procent), het genereren van leads (54 procent) en toch ook het opvoeren of verbeteren van de merkbekendheid (61 procent). Verrassend, gezien het hoge directe responsgehalte van zoekmachinemarketing.
Gezien de overvloed aan advertenties waarmee gebruikers op het internet geconfronteerd worden, is het volgens eMarketer belangrijk dat zij bij zoekmachine-advertenties zelf kunnen beslissen om wel of niet te reageren op relevante advertenties. En dat beïnvloedt het klikgedrag weer in positieve zin. Lees hier een uitreksel van het rapport.
(6minutes)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid