Overslaan en naar de inhoud gaan

De drie succesfactoren van dm

Wat bepaalt of een DM-campagne slaagt? En waarom scoort het ene bedrijf wel goed met dm, en het andere niet? Dat ligt vooral aan drie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij een DM-campagne komt heel wat kijken. Elk detail is van belang: vanaf het selecteren van de adressen en de invulling van de campagne tot aan de fullfilmentfase. Die veelheid aan details leidt ertoe dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Want welke factoren zijn nu vooral verantwoordelijk voor het slagen van een DM-campagne? Een enquête onder Duitse DM-beslissers komt uit op zo’n 16 stuks. Bovenaan staan de aanwezigheid van een dm gezinde bedrijfscultuur, de beschikbaarheid van kwalitatief hoogwaardige informatie en de afhandeling van de respons. Zaken als fullfilment, de inzet van ict en de doelgroepgerichtheid, toch ook belangrijk, leggen blijkbaar minder gewicht in de schaal. Overigens zijn de prioriteiten bij elke dm campagne hetzelfde. Bij business-to-business is ook de kwaliteit en professionaliteit van de medewerkers essentieel. Want een b-to-b-mailing kan nog zo interessant zijn, als in het daaropvolgende telefoontje of e-mailtje het bedrijf door de mand valt, dan is de goodwill meteen weer verspeeld.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in