De drie succesfactoren van dm
Bij een DM-campagne komt heel wat kijken. Elk detail is van belang: vanaf het selecteren van de adressen en de invulling van de campagne tot aan de fullfilmentfase. Die veelheid aan details leidt ertoe dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Want welke factoren zijn nu vooral verantwoordelijk voor het slagen van een DM-campagne? Een enquête onder Duitse DM-beslissers komt uit op zo’n 16 stuks. Bovenaan staan de aanwezigheid van een dm gezinde bedrijfscultuur, de beschikbaarheid van kwalitatief hoogwaardige informatie en de afhandeling van de respons. Zaken als fullfilment, de inzet van ict en de doelgroepgerichtheid, toch ook belangrijk, leggen blijkbaar minder gewicht in de schaal. Overigens zijn de prioriteiten bij elke dm campagne hetzelfde. Bij business-to-business is ook de kwaliteit en professionaliteit van de medewerkers essentieel. Want een b-to-b-mailing kan nog zo interessant zijn, als in het daaropvolgende telefoontje of e-mailtje het bedrijf door de mand valt, dan is de goodwill meteen weer verspeeld.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid