Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument blijft trouw aan supermarkt

Consumenten zijn vorig jaar trouw gebleven aan hun supermarkt. Slechts 1 procent van de huishoudens bezocht verschillende supers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau GfK meldt dat er in 2003 nog een stijging van 9 procent was. Het onderzoek lijkt het beeld te bevestigen dat de consument lijdt aan prijzenslagmoeheid. Albert Heijn begon in het najaar van 2003 een offensief om klanten terug te winnen. Sindsdien buitelen alle ketens over elkaar heen met prijsdalingen.

related partner content for mobile comes here

In de toptien van supermarkten met de grootste klantenkringen is er in 2004 weinig veranderd in vergelijking met het jaar ervoor. Albert Heijn bereikte bijna 77 procent van de huishoudens. Aldi was nummer twee met 60 procent. C1000 nam de derde positie in, gevolgd door Lidl, Super de Boer, Edah, Koopconsult, Plus, Konmar en Jumbo. De opmars van Aldi is tot staan gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in