Consument blijft trouw aan supermarkt
Consumenten zijn vorig jaar trouw gebleven aan hun supermarkt. Slechts 1 procent van de huishoudens bezocht verschillende supers.
Onderzoeksbureau GfK meldt dat er in 2003 nog een stijging van 9 procent was. Het onderzoek lijkt het beeld te bevestigen dat de consument lijdt aan prijzenslagmoeheid. Albert Heijn begon in het najaar van 2003 een offensief om klanten terug te winnen. Sindsdien buitelen alle ketens over elkaar heen met prijsdalingen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In de toptien van supermarkten met de grootste klantenkringen is er in 2004 weinig veranderd in vergelijking met het jaar ervoor. Albert Heijn bereikte bijna 77 procent van de huishoudens. Aldi was nummer twee met 60 procent. C1000 nam de derde positie in, gevolgd door Lidl, Super de Boer, Edah, Koopconsult, Plus, Konmar en Jumbo. De opmars van Aldi is tot staan gebracht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid