Overslaan en naar de inhoud gaan

Kredietreclame aan banden

Minister Zalm van Financiën stelt voor om de reclameregels voor consumentenkrediet flink aan te scherpen. Dit betekent dat reclames voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in het concept-Besluit financiële dienstverlening (Bfd) dat hij gisteren aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. In het Bfd wordt aangegeven aan welk niveau van deskundigheid een financiële dienstverlener moet voldoen en hoe hij deze deskundigheid moet aantonen. De informatieverstrekkingseisen worden ook strenger. Zo wordt het bijvoorbeeld verboden om te adverteren met kredietpercentages waarbij rekening is gehouden met de fiscale aftrekbaarheid en worden financiële dienstverleners verplicht de kosten van krediet en de maandlast te vermelden in een reclame.
Bij sommige reclames is het voor de consument niet duidelijk dat het om tijdelijke tarieven gaat. Om agressieve reclames met tijdelijke actietarieven te voorkomen, moet voortaan worden vermeld hoe lang de actie duurt en wat het tarief na afloop van de actie is.

related partner content for mobile comes here

Waarschijnlijk gaan de strengere eisen vanaf dit najaar gelden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in